Inlägg från: Världsmedborgare |Visa alla inlägg
  • Världsmedborgare

Vad är bra med mångkultur?

Min dotter får inte gifta sig med en svensk sörlänning, för dom kan inte skotta snö..

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Dorian Ertymexx skrev 2016-11-10 14:00:53 följande:
    Vet du, så länge inte Mona viftar med vapen, fyllehotar svenskar med "fel" utseende, kallar kvinnor för "lilla horan" och småmisshandlar en alkis - eller för den delen drar runt och mobbar minderåriga och hänger ut dem, så tycker jag inte att något hon gjort ens är i samma viktklass som det som SD gör. Hon är en korrupt flugviktare mot SDs tungviktare.
    Sett den här? http://www.svtplay.se/video/10939905/det-ryska-homohatet/det-ryska-homohatet-avsnitt-1
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Tom Araya skrev 2016-11-11 16:19:22 följande:
    Mycket prat om mat och annat mindre relevant i tråden...

Jag är för att svenska värderingar råder i det svenska samhället och där andra värderingar får stå tillbaka om de krockar. Det är för mig att vara mot mångkultur/mångkulturalism.

Vem tror på riktigt att sekularisering, demokrati, frihet och jämlikhet kan fortsätta sin utveckling opåverkat av att värderingar i motsatt riktning ges utrymme i samhället? För det är vad mångkultur innebär för mig.
    SD då? Självklart är jag oroad för utvecklingen där sd får större stöd och på sikt kanske också större makt. Det är inte vad jag anser värdefullt med svensk värderingskultur. Men de mest ivriga och högljudda sd-motståndarna verkar inte alls pigga på varken granskning eller kritik av frihetsbegränsande värderingar som kommer med invandring och dess påverkan på det svenska samhället, precis som det bara är sverigedemokrater, rasister, facister, nazister, islamofober som oroar sig. Resonemanget saknar logik.
    Det där Tom, det är nog det mest inlindade uttryck av rasism jag sett hittills, eller så är du för tillfället bara ovanligt förvirrad.
  • Världsmedborgare
    Tom Araya skrev 2016-11-11 17:37:14 följande:
    Folk i den här tråden som säger sig vara för mångkultur... fast inte när det begränsar jämlikhet, begränsar religionsfrihet, inskränker sekularisering eller demokratin, o.s.v. Fast är det då mångkultur? Efter vilka värderingar är man på det sättet selektiv i vad av andra kulturer och värderingar man kan acceptera?
    Men herregud, så länge vi all fritt kan välja, så ska du skita i hur andra vill forma sina liv.
    Men jag har förstått att du vill inskränka människor möjligheter att fritt få välja, och istället bagränsa dom möjligheterna till det du vill.

• Världsmedborgare

Såg ni Skavlan igår?
    Där var ledaren för Islands Piratparti med, hon imponerade stort på mig, och jag förstår att den väg PP valt att hantera problemet med etablissemanget, och att politiker inte lyssnat på folket gått hem.
    Vilken dröm om vi kunde få höra våra politiker anamma samma sätt att lyssna på folket, då skulle vi slippa allt jävla skitprat kring olika grupper vi nu dras med.

• Världsmedborgare
    Anton Chigurh skrev 2016-11-12 08:32:04 följande:
    Pizza är väl en svensk företeelse. Lite bröd, lite.....pålägg, av nåt lämpligt slag, värm skiten. Klart. Det är för helvete en varm macka. 

Lika svensk som falukorv. 

Sushi däremot...det vetifan. Det var det nog nån asiat som uppfann. Ris växer inget vidare bra i Svea Rike. Fast sushi ÄR gott. Precis som korv stroganoff. 

Jag gillar mångkultur (höll på å skriva mångkuktur, en jävla tur att jag upptäckte misstaget......!) I ALLA FALL, så gillar jag mångkultur. Vad hade systembolaget varit utan den danska ölen !!!  Jo, ett värdelöst varuhus.

Tack för ordet.

MHV //Anton 
    Klart sushi är helsvenskt, det är bara japsen som efterapat vår gravlax och våra sillinläggningar och vår surströmming!
    Ja surströmming är rätt vanligt i Japan och i många andra länder, t.ex Filippinerna, fan vet om inte vår kompis från Pakistan, sa att det fanns där med, så utlänningarna, dom bara envisas med att hitta på egna namn på våra helsvenska produkter. 
  • Världsmedborgare

Glömde ju, tack-o-lov så har omvärlden hjälpt oss svenskar med att ge Sverige all credit för vår älskad nationalprodukt "fermented herring", till allmän förtret hos övriga länder.

• Världsmedborgare
    Ullabellasekreterare skrev 2016-11-12 14:43:42 följande:
    Jaså, är det verkligen så? Men varför är det aldrig vithyade svenskar som lagar pizzan? 
    För att lågutbildade svenskar typ SD-anhängare, inte vill befatta sig med utländsk invandrarmat, utan dom står i lustiga mössor hos McDonalds istället.., amerikansk mat är förstås inte samma sak som utländsk invandrarmat, den är ju från USA.

• Världsmedborgare
    nattuv skrev 2016-11-12 16:51:26 följande:
    Jo den håller eftersom det finn något i de flesta försäkringar som kallas självrisk och avskrivning vilket gör att det ofta inte lönar sig att anmäla. Inte därmed sagt att det är huvudorsaken men som logiskt resonemang hänger det ihop.
    Du måste ha en gjöra en polisanmälan om ett brott har begåtts, annars så får du inte ut nån ersättning från nåt försäkringsbolag.
    Du kan ju inte komma dragandes med ersättningskrav, om det inte finns nåt som försäkringsbolaget kan förhålla sig till.
  • Världsmedborgare
    Tom Araya skrev 2016-11-13 15:08:59 följande:
    Det är precis det här jag menar, man är inte lika fri att välja själv i alla kulturer och det är ju synsätt man inkluderar med mångkulturalism...eller hur tänkte du?
    Jo i Sverige är vi det, det har vi lagar som ser till, ja det är t.o.m inskrivet i vår grundlag.
    Och det är en av anledningar till att många har valt att fly till Sverige, för här blir dom inte förföljda.

Och menar du kriminella som inte följer lagen, så ska dom givetvis lagföras, precis som alla andra lagbrytare.
Svar på tråden Vad är bra med mångkultur?