Vad är bra med mångkultur?
Farfallos skrev 2016-11-01 08:56:59 följande:
Jag ställde frågan till KillBill och måste ställa samma fråga till dig:Jag ställer mig undrande till varför du och en del andra förhåller sig så starkt naiva och neurotiskt politiskt korrekta till främmande kulturers påverkan på oss? Är det av någon slags missriktad hänsyn och rädsla för rasismens utbredning som ni blundar för fakta? Er trovärdighet är ju dessutom så hejdlöst låg då ni oreserverat välkomnar påverkan från andra kulturer samtidigt som ingen förnekar de vidrigheter som dessa kulturer står för i mellan östern. I mina ögon är det bara naivt och korkat att förringa den kräftgång som jämställdheten (framför allt i den Svenska skolan) har påbörjat. ...så varför? Jag befarar att SD bara vinner mer sympatier om vi försöker sopa problemen under mattan.
Varför tror du att det alltid är de längst ner i klassamhället som hamnar i våldsamheter, oavsett kultur, oavsett härkomst, oavsett religion?
Ja jag begriper inte att folk ens vågar lägga sin röst på SD, med tanke på alla nazzar som styr i det partiet, att folk är så angelägna att skrota demokratin, yttrandefriheten och de mänskliga rättigheterna är en gåta.
Att dom inte sett vad som händer när SD:s vänpartier fått makten, måste bero på okunnighet, eller.., ja så är dom idioter på riktigt, men det vägrar jag tro.
Men tydligen har SD:s anhängare helt missat att först Ryssland, sen Ungern och Polen och nu Turkiet, helt eller delvis avskaffat demokratin, yttrande/pressfriheten och de mänskliga rättigheterna.
Vad mer ska behövas för att få dessa människor att inse, att samma sak kommer att hända här i Sverige, om SD får makten.
SD-politiker har ju t.o.m sagt att dom vill begränsa press/yttrandefriheten och ge myndigheterna större makt över oss gräsrötter.., hur fan kom dessa SD-anhängare ha missat det...