Dorian Ertymexx skrev 2016-10-27 16:05:28 följande:
Är de? Har jag inte märkt av. Tvärtom, många som bidrar till Pride, som deltar i olika queeraktiviteter är folk som flytt(at) från latinamerika eller mellanöstern just för att de vill kunna leva fritt och ha sin läggning, sina kinks i fred. Det förstår du väl själv? De som flyttar eller flyr hit från religiös diktatur är de som vanrivs i den, inte de som trivs i den!
De som VERKLIGEN är emot min livsstil är tvärtom de monokulturella förespråkarna, SD, de mer reaktionära delarna av KD och religiösa extremister av ALLA religioner, inte bara muslimer. (Och nej, lååångtifrån alla muslimer hör till den extrema gruppen!)
Du har insett fel. Jag bryr mig inte om hur "konstig" du anser att jag är. Jag skiter högaktligen i vad du eller andra tycker. Live and let live - vill du bara omge dig med kloner av dig själv, fine. De flesta av oss vill ha annat än våra spegelbilder överallt.
Tro mig. Muslimer är emot din livsstil. Det finns frireligiösa kristna som är positiva till HBTQ och det finns muslimer som är positiva till HBTQ, men generellt är både frireligiösa kristna och muslimer emot. Det finns ju väldigt många exempel på homosexuella muslimer som dödshotats av andra muslimer och det finns de som flyr muslimska länder och kommer hit just för att de förföljs på grund av sin läggning. Vet inte du detta? Vilken drömvärld lever du i? Jag kan säga att om Kristdemokraterna ändrade riktning och blev ett allmänreligiöst värdekonservativt parti hade de fått väldigt många muslimska röster.
Göteborgsposten:
När Ardeshir Bibakabadi föreläste om sin sexualitet och tro i skolor under 2015 i Göteborg möttes han av homofobi på tre av tio skolor. Värst menar han att det var på skolor där det fanns elever som delade hans egen tro. På en av skolorna slutade en i personalen efter hans besök.
www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/f%C3%B6rel%C3%A4saren-de-kallade-mig-b%C3%B6gj%C3%A4vel-1.2328838
Dagens Nyheter:
Nalin Pekgul är upprörd över att så många väljer att inte se förtrycket av homosexuella på grund av rädslan för islamofobi. "Jag vill inte höra ett ord till om att 'muslimer inte är redo att ta tag i den här frågan'. Vi är väl inga små barn?", säger hon.
- - -
??Herregud, det finns föräldrar som uppmanar sina barn att ta livet av sig för att de tycker att de skämt ut familjen. Det händer också här i Sverige. Det finns ungdomar som inte vågar gå på Pride och som blir skraja till och med när de ser mig eftersom de är rädda att jag ska skvallra för deras föräldrar att de är bögar.
- - -
När jag har stridit mot hedersmord och förtrycket mot unga kvinnor har jag alltid fått ett starkt och brett stöd från olika håll. Men i kampen för de homosexuella finns inte det stödet, säger Nalin Pekgul.
www.dn.se/insidan/nalin-pekgul-jag-borde-ha-gjort-mer-i-fragan/