Inlägg från: Fåttnog |Visa alla inlägg
  • Fåttnog

Vad är bra med mångkultur?

När jag hör politiker och journalister prata om mångkulturellt samhälle tänker jag direkt att de vill vurma för invandringen. Men blir samhället mångkulturellt genom ökad invandring. På sikt kan det bli så att våran kultur och tradition dör ut och kvar blir någon slag monokultur som ingen känner sig hemma i. Vill jag uppleva asiatisk kultur reser jag till Asien och vill jag uppleva afrikansk reset jag till Afrika etc. Så jag är för mångkultur. Men vill uppleva olika kulturer så reser jag runt och upplever dem.

• Fåttnog
    zoolook1 skrev 2016-10-04 13:35:57 följande:

Något som är bra med mångkultur är att avvikande grupper inte behöver frukta att bli stenade eller brännmärkta. Zigenare och judar har fått ta en väldig massa skit i monokulturförsök (milt uttryckt).

Monokultur kan leda till att ett folk känner sig moraliskt överlägset ett annat och t ex omhändertar andra folkgruppers barn eftersom man inte kan acceptera avvikande livsstilar.

Men vad jag förstår känner sig judar trakasserade i många länder nu i Europa och så också i Sverige nu när mångkultur är kommen.
  • Fåttnog
    Dorian Ertymexx skrev 2016-10-04 15:57:37 följande:

"Nu när mångkulturen är kommen"??? Minnet är visst bra kort - de som just nu mest gnäller om mångkultur är samma grupper som för inte alls länge sedan froterade sig med Radio Islam och hatade loss på judar. Eller menar du att SD är en del av mångkulturskaparna?

Förstår inte alls vad du menar. Och var kommer SD in i bilden? Jag menar helt enkelt att det nu är spänningar i samhället och mångkulturen kan vara bidragande till det.
Svar på tråden Vad är bra med mångkultur?