Inlägg från: Anonym (Läkare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Läkare)

Kan jag få sjukintyg?

OM du behöver ett sjukintyg för tiden på sjukhuset (hör med FK) så är det inga problem att ordna i efterhand. Du ringer till avdelningen du vårdades på, så ber de en avdelningsläkare skriva intyget. Inga konstigheter alls, händer jätteofta. Lycka till nu med resten av graviditeten!

• Anonym (Läkare)

Jag förstår att du drar dig för att kontakta kliniken där du upplevt ett dåligt bemötande, men tycker ändå att du ska göra det. Är klart smidigast. Du ringer till avd och säger såhär "jag behöver ett sjukintyg för tiden jag var inlagd, 9-13/6". Punkt. Ingen kan ifrågasätta detta. Tror att avdelningens tidigare hållning beror på att de inte fattat att du redan varit sjuk veckan innan, att de därmed inte förstod att du var i behov av intyg. Lycka till nu!

• Anonym (Läkare)

Du ska inte ha ångest över detta! Ring avd, där framför du önskemålet till den ssk el administratör som svarar, denna lägger en lapp till närmsta läkare som fixar intyget. Ingen kommer att ifrågasätta ditt behov, jag lovar! Men om du verkligen inte fixar att ringa så tror jag nog att du kan få läkaren på VC att skriva intyget. Men det blir onödigt krångligt för dig och för vårdcentralsläkaren.

• Anonym (Läkare)

Kliniken där du var inlagd kan absolut sjukskriva dig även helgen efter utskrivningen. Ring nu imorgon, heja dig!

Svar på tråden Kan jag få sjukintyg?