• Moorii

börjar bli rädd inför förlossningen..

Kan inte annat än hålla med övriga här. Det är en fantastisk upplevelse! Jag födde för 8 dagar sen och jag blev igångsatt med värkstimulerande dropp. I början var det helt hanterbart, tog värkarna med lustgas, fick pauser emellan. Men så höjde den bm som var där då droppet alldeles för snabbt, så till slut hade jag ingen paus alls och smärtan var lite för tuff utan pauser, så jag bad om epidural. Hade det inte varit för det så hade jag nog kunnat klara mig utan, antar det är lite skillnad på igångsättning och en förlossning som kommer igång av sig själv.

Jag vet att jag sa till min man under värkarbetet att jag inte fattade hur folk kunde skaffa 5-6 barn, här skulle det inte bli några fler minsann. I samma sekund som vår älskade son kom ut så ändrades den kommentaren till, jag förstår verkligen dom som skaffar många barn! :) vilken upplevelse och vilken känsla! Det har bara gått åtta dagar som sagt, men jag tänker redan på hur mysigt det ska bli med en till <3 För de flesta går det väldigt bra! Jag tänkte faktiskt exakt som du inför förlossningen, och man kan verkligen inte veta vad som väntar en. Det kommer alldeles säkert gå bra!

Svar på tråden börjar bli rädd inför förlossningen..