börjar bli rädd inför förlossningen..
Hej! Jag är i vecka 33 nu och har hittills bara tänkt "jag tar förlossningen som den kommer". För jag känner att det inte går att föreställa hur det kommer att bli. Så varför ens försöka. Har inte varit ett dugg rädd egentligen. Tänker att vi kvinnor såklart klarar detta.. Det kommer gå bra. Sen förstår ju jag att det kan ske saker, som akut kejsarsnitt eller andra problem, men, det tar man då..
Är det dåligt att ha en sån inställning? Borde man vara mer "nervös" och läsa på mer om hur ont det kommer göra osv!?
En vän sa till mig att det kanske är bättre att läsa på så mycket som möjligt så inte smärtan ger mig en chock istället.
Problemet är att ja, jag läste nu tyvärr ett forum om mammor som aldrig mer vill föda för det var tortyr. Mammor som fått ptsd efter förlossningen. Det skrämde mig för första gången.
Mammor som tycker att man ska göra allt för att få ett planerat snitt istället.
Tyvärr är det väl mest dom negativa upplevelserna man läser.
Ska till BM om 2 dagar och ska också kolla upp min rygg om jag kan få epidural eftersom jag har skolios.
Har inte brytt mig innan. Mamma tog ingen bedövning. Har alltid tänkt så, kan jag inte få Eda så kan jag inte. Kvinnor klarar sig utan..
Men nu blev jag rädd. Om jag te.x inte kan få eda, är det försent att be om snitt? Borde jag ens tänka i dom banorna :/ så dumt att läsa. Men dessa mammor fick trauma efter förlossning Med bedövning.