• Brumma

Separerad och vill flytta

Med tanke på att du känner själv att du inte kan flytta från ditt barn så borde inte att flytta barnet från sin ena förälder heller vara ett alternativ..

Jag förstår att det är jobbigt MEN mitt råd skulle vara att satsa på att ta körkortet först och främst.

Ja, det kostar pengar men kanske finns möjlighet att spara in och ta det om ngt år? Då har du en plan och du vet att du inte sitter fast "alltid".

Kanske har du tom möjlighet att låna en mindre summa från föräldrar? Vet att alla inte har det men tar upp det som förslag iallafall.

När du fått körkortet hade jag tittat på boende i en annan ort men tillräckligt nära för att kunna köra till flrskola/skola på 30-40 minuter. Man kan komma ganska långt på den sträckan. Har du dessutom kvar ditt arbete på samma ort som förskolan så lur det inga extra körningar.

På så stt får barnet ha båda sina föräldrar i närheten men du kommer bort från orten och kan ygga upp en egen umgängeskrets. OCH - der blir inte så svårt att åka hem till familjen över helgen. Speciellt inte om du hittar en ort åt det hållet ;)

• Brumma
    brakmakarlotta skrev 2016-08-11 07:19:39 följande:

Tack så mycket för ditt svar! Jag ska tänka på det och försöka sätta upp en plan.

Just nu är det väldigt tufft bara!

Förstår det.

Men ha framtiden i åtanke och gör en plan för att ändra den så du kan må bra. Och där ditt barn kan må bra :)

Flyttar du nu så fråntar du möjligheten för ditt barn att leva med sin andra förälder. Min bonusdotter blev flyttad och även om vi haft nära kontakt och vh så har hon saknat denna delen av sin familj mycket. Det ÄR svårt att få en naturlig och nära kontakt med någon man träffar sporadiskt.

Så jag skulle som sagt inte göra något direkt utan försöka göra förändringar som gör att ni alla kan må bra.

Se över möjligheterna istället för att fastna i der som inte är bra. Det är tyvärr alldeles för lätt :/

Jag önskar er lycka till och hoppas du kommer på ett sätt där du mår bra <3
  • Brumma
    brakmakarlotta skrev 2016-08-11 16:42:36 följande:

Tusen tack för fina ord!

Ibland behöver man kanske bara någon som förstår en. Du är bra! :)

Men tack :)

Nu blev jag lite rörd :D

Tror nog att du är ganska bra du ned ;)

Behöver du bolla eller någon som lyssnar så är det bara att skriva - jag är inte inne varje dag men några gånger i veckan iallafall ;)
Svar på tråden Separerad och vill flytta