Separerad och vill flytta
Med tanke på att du känner själv att du inte kan flytta från ditt barn så borde inte att flytta barnet från sin ena förälder heller vara ett alternativ..
Jag förstår att det är jobbigt MEN mitt råd skulle vara att satsa på att ta körkortet först och främst.
Ja, det kostar pengar men kanske finns möjlighet att spara in och ta det om ngt år? Då har du en plan och du vet att du inte sitter fast "alltid".
Kanske har du tom möjlighet att låna en mindre summa från föräldrar? Vet att alla inte har det men tar upp det som förslag iallafall.
När du fått körkortet hade jag tittat på boende i en annan ort men tillräckligt nära för att kunna köra till flrskola/skola på 30-40 minuter. Man kan komma ganska långt på den sträckan. Har du dessutom kvar ditt arbete på samma ort som förskolan så lur det inga extra körningar.
På så stt får barnet ha båda sina föräldrar i närheten men du kommer bort från orten och kan ygga upp en egen umgängeskrets. OCH - der blir inte så svårt att åka hem till familjen över helgen. Speciellt inte om du hittar en ort åt det hållet ;)