10 årig tjej
Allt du skriver låter väldigt mkt som autism.
(Barn med adhd/add har inga problem att förstå sociala koder).
Allt du skriver låter väldigt mkt som autism.
(Barn med adhd/add har inga problem att förstå sociala koder).
Ja jag gjorde syftningsfel/skrev luddigt ser jag nu menade att både adhd och autism kan vara svårare att upptäcka hos flickor men sen det som kommer efter är kopplat till hur det kan vara för barn med autism.
Men barn med adhd kan vara väldigt impulsiva och därför gå emot social koder/normer. Så det kan vara "klurigt" ibland att läsa ut vad som är vad.
nej inte är det lätt att veta. Men det är ju egentligen katastrof att det ska vara så svårt för psykologerna att skilja på det. Men ni har fått hjälp med era barn låter det som? Jag hoppas att det kommer lösa sig till det bästa för vår tjej, det löser sig alltid på något sätt. Håller tummarna för att skolan kan hjälpa till lite.
Tyvärr måste man ju passa in i personkretsarna för att få hjälp inom LSS, och LSS är ju dyrare. Det finns säkert de som fått andra diagnoser bara för att spara pengar, vilket är helt galet! Sånt gör mig bara riktigt förbannad! Bara att hoppas att den nya socialtjänstlagen kommer att göra det lite lättare i framtiden..