Hur många kcal äter ni per dag?
Hej,
Jag har hållit på och kämpa hit och dit för att nå min målvikt, men jag får inte riktigt till det. Jag tror helt enkelt att jag äter för mkt, men jag är liksom alltid hungrig.
Jag har börjat att räkna mina kalorier igen eftersom att jag lätt stoppar i mig lite mkt "små mål" mellan huvudmålen. Men jag tycker det är jätte svårt att veta hur många kcal jag skall äta. Jag har räknat ut via energibehovs uträknare osv, men de är ju ytterst generella och jag vill se om det finns någon här som har tips och koll?
Jag är 168 cm och vägen 55kg. (kan också variera mellan 54-56) men nu har jag inte varit under 55 på länge. Vägde 52,5 för 2 månader sedan så jag förstår inte vad som hänt. Detta är anledningen till att jag börjat räkna kcal igen.
Tränar löpning 1mil per pass 3-4 dagar i veckan, samt styketräning 2 dagar i veckan. I övrigt stillasittande jobb.
Har ställt in min Lifesum på att äta 1700 kcal per dag exklusive träning. Vad tror ni om det? Är det för mkt? Jag har verkligen svårt att äta under 1500 kcal om dagen.