alvabarn skrev 2016-08-04 16:42:54 följande:
Hej!
Tack för ditt svar! Ja men då har du tappat ordentligt med kilo på att hålla dig till dina 1200-1500 kcal, starkt jobbat:) Men äter du bara herbalife produkter? I ett år? Det skulle jag inte klara av. Och vad menar du med 2500kcal 3 dagar i veckan?
Min fettprocent är nu 16,5 och jag vill helst ligga runt 14 så det är inte så mkt kvar, men jag vet inte hur man jämför det med kilon,alltså vad det motsvarar, för jag vill ju gärna loosa ca 5 kg. Vet du?
Jag äter vanlig mat hemma på kvällen :) Och idag på jobbet tog jag en grov fralla istället för min bar, jag vet att jag förlorar lite på det, men det tar jag :)
Om du är fixerad vid din vikt så kan du inte räkna fettprocent. Du skulle kunna gå upp två kilo (i muskler) och vara nere på den procenten du vill ha.
Jag scannade mig i morse, och hade gått upp ett kilo på en månad, men i muskler, så min fettprocent är bättre.
Kollar man på dina siffror så bär du på ca 8,5 kg fett.
Om du bränner 5 kilo fett, vilket är nästan 10 procent av din kroppsvikt, så har du bara 3,5 kg fett kvar på kroppen, och hamnar på 8%.
Vill du ligga på 14% så räcker det med att du går ner 1,5 kilo, och det kan ju kanske kvitta.... Men fem kilo går inte. Då får du gå upp i fettprocent och minska din muskelmassa. Att sträva efter 8% kroppsfett är inte en bra idé.
Jag promenerar varje lunch och på kvällarna om det är ok väder, och minst tre dagar i veckan (är instruktör i zumba) så tränar jag, och de dagarna kommer förbränningen upp på runt 2500 kcal. Igår var till exempel en zumbadag, och med lunchpromenaden så blev det 2701 kcal säger UP3 (mitt aktivitetsarmband).
Man kan lägga in vad man äter på det också, så man ha stenkoll, men det har jag slutat med. Jag vet ju hur jag ska äta för att det ska fungera.
Varför tror du att du inte skulle klara av att äta Herbalife i ett år? Jag har inte tänkt sluta, någonsin. Har aldrig mått så bra som nu. En shake före och efter träningen ger otroligt med energi och kanonbra resultat. En av killarna i gänget som började förra året har gått ner 68 kilo (han var ganska stor, hehe), och vi ärr alla användare. Det är ju ingen quickfix som man gör fyra veckor några gånger per år för att få platt mage och sedan svälla upp igen. Det är en livsstil.Inga konstigheter, och det är absolut inga bekymmer att äta produkterna dag ut och dag in. Jag ser ju resultaten. Mina barn äter det också, kanon om man måste äta tidig frukost, och jag har alltid bars med mig som de kan få om de blir hungriga när vi är på språng.