Anne på Grönkulla 1 skrev 2016-10-13 21:49:24 följande:
Gör inte detta! Du BEHÖVER inte göra det i Sverige - och var glad för det! Om du hade bott i Colombia t.ex. hade du kanske inte haft något val. Om du gör det, kommer det att bli ett trauma livet ut - både för dig och barnet. En mörk, pinsam, tråkig hemlighet. Det är absolut inte värt det, om det inte ligger något mycket värre bakom... och då tänker jag t.ex. på ett barn som blivit till p.g.a. att en far våldtagit sin dotter, eller en bror sin syster. Det du beskriver är ju bara en tråkig men ändå vanlig och "naturlig" situation, där två unga människor haft oskyddat sex fast de inte borde...
Ta den hjälp du kan få av soc i stället! Du kan ha barnet i ett familjehem, ha umgängesrätt och på så sätt själv kunna förvissa dig om att barnet är välnärt och utvecklas normalt för åldern, och fortfarande ha kvar möjligheten att ta till dig barnet när och om du en dag känner dig mogen för det. Det kan ju t.ex. bli så att du träffar en man om några år, som vill ha familj med dig och som kan tänka sig att bli pappa till ditt tidigare barn också! Allt kan bli bra, men adopterar du bort barnet så har du stängt alla dörrar - då kan det ALDRIG bli bra mer!
Jag bad ej om åsikter. Jag bad om erfarenheter.
Samt tycker jag illa om när folk drar förhastade slutsatser om mig och sedan tar för givet att deras "information" är korrekt........
Att uttrycka att mitt barn ej borde existera enbart pga min ålder och vem hennes pappa är... alltså nej... kan inte ta det där seriöst.