Inlägg från: mammalovis |Visa alla inlägg
  • mammalovis

Mina barns mor gör det omöjligt för mig att utnyttja mina föräldradagar

Ni har inte diskuterat underhållet och föräldraledighet parallellt? Underhållet styrs av barnets dygnsvila, så det kan nog vara en anledning till att mamman inte vill släppa det. För uttag av sgi-grundad föräldrapenning ska du tillbringa minst 8 timmar per dag med barnet för full ersättning vad jag vet.

Sedan vore nog det bästa att ta hjälp av familjerätten och skriva ett avtal som görs bindande.

• mammalovis
    nevermind skrev 2016-08-03 21:56:38 följande:
    Det blir hon som blir skuldsatt när hon måste låna pengar till blöjor. Men det är ändå negativt för henne (och plus till dig) OM du skriver ner alla gånger hon har slut på pengar. Spara dessutom sms eller annat som bevisar att hon drar på kryssning.
    Fast å andra sida kan hon ju köra med babypottning kallat ec om blöjorna är slut, dock begränsar det ju hennes möjligheter att gå ut, men kanske lär hon sig. Om du inte betalar underhåll via försäkringskassan så kan du ju kvarhålla motsvarande den blöjkostnad hon inte brukar ha råd med och ge henne blöjorna istället för pengar när de brukar ta slut. Till slut kanske polletten trillar ner ... 

Annars kan jag bara beklaga situationen ni har.
Svar på tråden Mina barns mor gör det omöjligt för mig att utnyttja mina föräldradagar