• Jasmin3

Bim september

Tussilago6 skrev 2016-09-12 07:14:24 följande:

Tack så jättemycket!

Jag blev så uppspelt att jag också tog ett fast jag skulle vänta.. Tyvärr negativt :(
  • Jasmin3
    bebisdags skrev 2016-09-12 07:43:45 följande:

Men tappa inte hopp! Jag visade negativt i lördags men + igår både + och digitalt. Mycket kan hända på 1 dag!:)

Det låter ju lovande :) :)
  • Jasmin3
    Iza2011 skrev 2016-09-12 20:20:59 följande:

Ska testa och hoppas jag kan återkomma med ett plus!

Det där är helt klart plus!! :D När har du BIM? Och vart beställde du dina stickor ifrån? :)
  • Jasmin3

Åh vad förvirrande det är med dessa symptom som kommer och går.. Igår var jag helt övertygad om att det inte tagit sig denna gång. Testade negativt på morgonen och var helt fri från symptom under dagen. Sen vid 17 kom molvärken ordentligt och jag tänkte nu kommer mensen vilken sekund som helst (brukar kännas så då). Sprang på toa flera gånger för det kändes som att det "rann till" men var bara flytningar.

Nu på morgonen är illamåendet tillbaka och det sticker lite i tjejmagen.. BIM -2 idag och tänker inte testa nu, blir bara besviken :P

Ska hålla mig minst till imorgon, då borde det ju synas lite svagt iaf :)

Nån mer som fått mkt flytningar dagarna innan plusset? :)

• Jasmin3
    Lillatjejen1992 skrev 2016-09-13 10:08:01 följande:

Samma här , symptom som kommer och går ! :P är på bim -3 och testade negativt igår så tänkte att nu är det kört. Trots det en massa symptom hela kvällen och nu på morgonen. Man blir ju tokig! :)

Ska hålla mig och se om mensen dyker upp , blir att testa nästa vecka om inte mensen behagar att dyka upp i helgen ;P

Duktig du är som håller dig så länge från att testa, önskar jag kunde låta bli ;)

Man får iaf lite hopp av att höra att det är fler som känner massa symptom men ännu inte plussat :)
  • Jasmin3
    stellanocte skrev 2016-09-14 03:44:25 följande:

Grattis till alla som har plussat. Så roligt att se!

För oss går det dock sådär. Min fertila period är över men jag har inte haft några symptom för ägglossning denna månad. Har inte heller fått positivt resultat på ÄL-testen. Ska fortsätta testa ytterligare någon dag men det känns lite tungt just nu. 

Hur länge har du kört med äl-test? Har du tidigare fått positivt vid äl? :)

Jag har nämligen aldrig fått positivt utslag, en liten stegring vissa gånger men aldrig fullt utslag. Jag känner numera av min ägglossning ibland men gjorde inte det tidigare. Trots det har jag blivit gravid på första försöket med båda mina barn eftersom vi haft sex i mitten av cykeln när jag har tänkt att äl borde ha ägt rum. Och det har ju funkat utmärkt :) :)

Det kan ju vara så att du har LH-stegring under bara en kort stund och att du råkat missa just det tillfället. Tappa inte hoppet! :D
  • Jasmin3
    Lady K skrev 2016-09-14 18:05:43 följande:

Precis som jag misstänkte kom min mens idag exakt på bim... Så ingen bebis denna gång för oss. Är inte särskilt förvånad då jag inte känt mig nåt annorlunda mot förra cykeln.

Enda positiva är väl att jag så här två cykler efter p-pillerstopp börjar känna in kroppen lite mer och har hittat ett mönster i pms, ägglossningskänningar osv. Och mensen var ju faktiskt exakt på dagen regelbunden! Får glädja mig åt att den delen faktiskt verkar fungera. Så nya tag till nästa gång! Borde bli äl i månadsskiftet då jag har haft 34 dagars cykel och äl kring dag 16.

Stort grattis till alla er som plussat och stort lycka till ni andra som går och väntar in bim och längtar efter ett plus!

Vad tråkigt! :( Men som du säger så finns det ju positiva saker i kråksången också :)

Stort lycka till vid nästa äl!!
  • Jasmin3

Mångs skriver ju om ömmande bröst som ett graviditetstecken, men är det nån av er som haft/har bröst/bröstvårtor som kliar nåt enormt? :O

• Jasmin3

Okej, igår kväll insåg jag att min kropp förmodligen har grundlurat mig! Alla dessa symptom som har varit exakt samma som tidigare, har förmodligen varit en reaktion på att jag slutade med Cerazette för knappt en månad sen. Jag har haft mens under den tiden jag åt dem, regelbundet och när jag slutade kom den två dagar efter (på sitt vanliga datum). Därför tänkte jag att ordningen var återställd och räknade kallt med att jag hade äl ca 1 sept.

Men! Jag har senast idag fått toknegativt gravtest, men däremot stegring på äl-test. Dessutom kände jag igår att okej, det är NU jag har äl. Det kändes exakt som det, vattnigt + trådigt sekret osv, ni vet..

Så nu har jag helt lagt ifrån mig tanken på att BIM är idag och hoppas istället att vår mysstund igår ska vara svaret på vår önskan om en trea! Så himla sjukt, men äl kanske helt enkelt kan förskjutas när man nyligen slutat med ex minipiller, nån som vet? :)

• Jasmin3
    BeccaBus skrev 2016-09-15 15:24:02 följande:

Ingen?

Nu är jag ingen expert men ÄL bör ju vara precis i dagarna, det där sekretet har man ju under de allra mest fertila dagarna vilket är ca 5-6 dagar i varje cykel. Sen är det nog svårt att säga exakt vilken dag ägget lossnar osv men har ni sex några gånger under dessa dagar har ni ju alla chanser att pricka rätt :)

Ang äl-test och graviditet vet jag inte riktigt och skulle inte bli klokare av att få utslag på ett sånt test om det är graviditet eller inte som jag vill ha svar på :P

Vet inte om jag skrivit nåt som du inte redan visste men, då var det sagt iaf ;)
Svar på tråden Bim september