• Jasmin3

Bim september

LillaPyret skrev 2016-09-10 19:37:36 följande:

BIM-2. Cykeldag 27. Stegrat en hel del sen igår

Grattis!! Vad roligt :D
  • Jasmin3
    Tussilago6 skrev 2016-09-11 06:33:21 följande:

Jag testade negativt igår på bim -5 efter mitt test på bim -6 som jag kunde se ett svaaagt streck på långt efter testtidens slut. Men jag hade rätt så blaskig urin igår efter att ha överätit vattenmelon på fredagkväll (rekommenderas ej så här i testtider ) så kanske inte så konstigt!

Idag har jag sovit borta så det blev inget test, nytt försök imorgon bitti. Jag känner mig ganska hoppfull, fast jag har inte så mycket symtom, lite molvärk som kommer och går bara.

Samma här ungefär! Gjorde ett test igår, BIM -5, som blev ett vääldigt svagt streck efter testtiden men idag negativt. Håller också hoppet uppe, det är ju trots allt fortfarande "långt" innan testerna normalt visar plus :)

Håller tummarna för oss!
  • Jasmin3
    Tussilago6 skrev 2016-09-11 09:21:09 följande:

Vad roligt att vi är i ungefär samma situation! Jag känner mig också gravid fast jag inte har så mycket symtom, men det är småsaker som molvärk som kommer och går, inte så sugen på kaffe som jag brukar, lite halsbränna.... Jag har haft mer symtom andra månader när det inte varit nåt, det kanske det ju inte är nu heller iofs, men denna gång har jag mer en mental känsla av att vara gravid.

Ska du testa imorgon igen? Då är vi på bim -3, då borde det ju kunna synas om de svaga vi fick var positiva på riktigt.

Jag håller med, det känns mentalt som att jag är gravid. Ofta kan man ju känns besvikelse över att få ett negativt test även om man vet att det är några dagar kvar till BIM men den här gången är min känsla mer "äh, klart jag är gravid - det är bara för tidigt att testa" :P Men det återstår att se. Har lovat mig själv att vänta till onsdag, får se om jag lyckas hålla det ;) Testar du imorn? :)
  • Jasmin3
    Anonym (lillann7) skrev 2016-09-11 15:10:44 följande:

Hej,

Om jag räknar rätt borde även jag ha BIM 17.9 .... kan inte tänka på nåt annat. Har kännt mig hungrigare än normalt fram till igår, då aptiten bara plötsligt försvann...

Testar med äl-stickor och hoppas på en 3:a :)

Hej,

Samma här! Försöker också bli gravid med en trea och kan inte heller tänka på nåt annat. Tycker tiden går så sjukt långsamt, har BIM 15/9 men känns som en evighet.. :(
  • Jasmin3
    bebisdags skrev 2016-09-11 17:34:50 följande:

Åh herregud kan knappt fatta.. Tog ett test nu och tänkte ja vi får väl se är ju kväll samt BIM-3 .. Och fick se detta efter bara en halv min :D

Grattis!! :D Vill ocksåååå!
  • Jasmin3
    Tussilago6 skrev 2016-09-11 16:30:54 följande:

Ja jag tänker testa imorgon, jag hoppade ju över idag så nu har jag abstinens! Vill nästan gå och lägga mig så det blir imorgon nån gång!

Vad har du för symtom?

Haha håller med, har typ också abstinens! Vill gå å lägga mig å sova till på torsdag ;)

Mina symptom är illamående till och från, lätt molvärk i magen, ont i brösten vissa stunder. Sen känner jag att jag får lite lätt blodtrycksfall ibland, är sugen på surt å salt.. Typ :P Du då?
  • Jasmin3
    Tesse88 skrev 2016-09-11 18:49:21 följande:

Alltså hur var det nu!? Jag fick en positiv (äntligen) ÄL-sticka i går kväll vid 22.00 ... testade även positivt nu vid 18.30.. när kan man räkna med att ägget släpper? Är det vid positiv sticka eller inom 24 h efter första positiva test? #lagomförvirrad ????????

Från 12-48 timmar efter första positiva, så kör på nu ;)
  • Jasmin3
    bebisdags skrev 2016-09-11 18:45:38 följande:

Tack så mycket!!:D

Det kommer, när har du BIM? Ska hålla mina tummar extra hårt för dig!:D

Tack! :) Är lite osäkert men BIM bör vara tors eller fre. Har smygtestat men det är toknegativt (inte så konstigt iofs men..)

Man är ju så ivrig :P

Ska verkligen försöka hålla mig till på onsdag, har ett CB-test och en såndär liten sticka som bar väntar på att bli använda ;D
  • Jasmin3
    bebisdags skrev 2016-09-11 19:14:03 följande:

Ah spännande! Jag testade negativt igår på morgonen så ge inte upp!:D Hoppas!:)

Åh är det sant?? Nu gav du mig lite mera hopp igen! :D
  • Jasmin3
    Tussilago6 skrev 2016-09-12 05:32:10 följande:

Vad tror ni om det här? Bim -3. Jag tycker mig ana ett svagt streck...

Jag tycker absolut jag ser ett streck och vågar mig nog på att säga grattis!! :D
Svar på tråden Bim september