Inlägg från: småvildingar |Visa alla inlägg
  • småvildingar

Bim september

ask91 skrev 2016-08-10 16:23:34 följande:

Åh samma här!

Mensen är typ helt slut idag och ägglossning i slutet av nästa vecka förmodligen.

Första försöket var förra månaden och jag tyckte mig känna varenda tecken men inget plus! ;)

Jag hoppas att jag kommer slappna av mer den här månaden, tänker att nu när jag har börjat jobba kanske jag åtminstone kommer ha mindre tid att känna efter ;D

Jobba är inte dumt! Så får du lite distraktion iaf. Min stora skall skolas in på fsk i sept, läskigt!, så där blir det lite distraktion för min del iaf. Som det ser ut nu så har jag bim 1 september iofs :p
  • småvildingar
    stellanocte skrev 2016-08-10 16:56:36 följande:

Min mens är också snart slut och vet att jag också kommer att börja leta och fundera över symptom trots att jag vet att det inte spelar någon roll - det kan sluta hur som helst ändå. Förra försöket var jag så säker på att jag var gravid att jag började fundera över om min tidiga mens egentligen var ett missfall.

Ja, en blir fasen lite tokig när en är mitt i babymaking!
  • småvildingar
    misslina skrev 2016-08-10 18:41:02 följande:

Exakt det är skönt!

Ja snart är det bara påt igen! Bahhh. Men min energi brukar komma tillbaka närmare äl man kommer ;)

Men tycker det är skönt i alla fall att jag fått koll på kroppen i och med att jag Tempar och kör ägglossningstest.

Ja, jag tempar också. Så en vet lite iaf! Då vet en att en maxar liksom. Inget lämnas åt slumpen.
  • småvildingar
    Cfmilla skrev 2016-08-10 21:53:09 följande:

Jag känner igen mig, letar också efter tecken som en tok. Mens precis slut här med, men tack vare att jag tempar, vet jag nu att äl är lite senare. Runt cd20 så borde äl vara dvs runt den 24. Men börjar jobba i morgon så tiden kommer gå rätt fort

Jag har också äl lite senare, eller ja runt cd 17-19, så inte riktigt i mitten av cykeln. Ja, här har partnern fortf semester så dagarna går rätt fort här med. Dagarna går rätt fort oavsett med en snart 2,5 åring och en 1 åring iofs :p
  • småvildingar
    LadySatisfied skrev 2016-08-10 22:49:27 följande:

Ja, jag hade en tanke om att jag skulle vara lugn och vänta med att testa. Men diverse anledningar gjorde att jag ville kolla tidigare. Hade bland annat ryggvärken från helvetet och tyvärr så hjälper inte Alvedon alls på mig, men jag vågade inte ta ipren fast testerna var negativa. Den här gången kommer jag nog kolla på BIM eller dagen efter eftersom vi ska på ett bröllop. Plusar jag så kommer jag undvika alkohol, annars blir det nog något glas vin i alla fall.

Okej, vi ska försöka ett tag utan att tempa eller testa med ägglossningsstickor. Hoppas på ett mirakel i magen snart

Det är supersvårt att ha is i magen. En vill ju så himla himla gärna. Anledningen att jag väntat är pga att jag klarar mer av att mensen kommer än att få ert test som är negativt. Låter knepigt kanske. Men jag har testat 3 gånger i mitt liv so far och den gången det stod "inte gravid" blev jag helt trasig av. Så därefter försöker jag vänta in i det sista.

Åh, så kul med bröllop! Alltid mysigt! ^^
  • småvildingar
    LadySatisfied skrev 2016-08-11 20:41:32 följande:

Ja men jag tror att jag är likadan. Man bygger upp en annan förväntning inför ett test. Mensen är liksom nåt som kommer varje månad, men ett test tar man ju bara om det finns chans att man är gravid. Så vi får väl se om jag testar den här gången eller helt enkelt väntar ut mensen.

Ja, ska bli jättehärligt! Har varit minst ett bröllop varje år senaste åren. Snacka om att man blir på bra humör av det

Ja, precis! Precis så är det. Jag har ju redan börjat visualisera en bebis i maj. Så dumt! :p innan ens äl har varit. Jaja. Det är svårt att låta bli!

Men åh så kul! Jag är också bjuden på ett bröllop men det är inte förens nästa år :p
  • småvildingar
    FyrAAAA skrev 2016-08-11 21:52:56 följande:

Imorgon är det dags att börja testa med äl-test! Tänker inte missa äl denna månad också! Tror dock den kommer infalla runt början av kommande vecka!

Spännande! :D
  • småvildingar
    LaceyLoo skrev 2016-08-12 17:27:28 följande:

Fortf ingen höjning, svagt utslag på ältest.. Men ont i magen som vid äl.. Så kanske är så att kroppen försöker släppa igen

Släpper säkert nu snart!
  • småvildingar
    Fkvi skrev 2016-08-11 20:44:31 följande:

Har egentligen BIM nu 15 aug men inga symptom (inbillar mig molvärk och ömma bröst, men det är nog kroppen som spökar) i sikte så nästa BIM blir 16 september!

Kroppen är bra knepig :p
  • småvildingar
    10oktober skrev 2016-08-12 20:06:15 följande:

Hej allihopa! Får jag vara med?

Jag tänkte jag skulle slippa dessa bim-trådar då jag plussade för 1,5 vecka sen (var då i vecka 5) men började blöda redan efter två dagar och fick konstaterat igår att det var ett missfall (eller ett utomkveds, vi vet inte än, ska in på ytterligare kontroll på tisdag. Men i så fall ett utomkveds som förmodligen har löst sig av sig själv). Blödningen har avtagit idag så jag hoppas att den slutar helt snart så vi kan börja om igen. Vi kommer vänta en mens innan vi försöker men jag siktar på att den kommer igång snart och att nästa bim blir i slutet av september :)

Lite om oss: vi är båda 27 år, gifta och bor i hus på landet med två hundar. Det är bådas första barn och första plusset kom efter andra försöket, så gravida kan vi ju uppenbarligen bli :)

Fler som försöker igen efter missfall?

Beklagar och hoppas att kroppen är med på banan snabbt igen!
Svar på tråden Bim september