Inlägg från: småvildingar |Visa alla inlägg
  • småvildingar

Bim september

misslina skrev 2016-08-08 16:00:38 följande:

Hej hej!

Hakar också på här! Har idag fått min mens :( en dag försent så man hade fått upp hoppet. Men men...

Detta blir tredje försöket efter missfall i mars och skrapning i april....

Trodde någonstans att det skulle gå fortare efter missfallet...

Men i alla fall.. Detta är tredje försöket...tredje barnet!

Bim 7/9

Beklagar missfallet :(

Kul med nr 3! Nr 3 för oss också!
  • småvildingar
    misslina skrev 2016-08-08 21:54:32 följande:

Spännande! Hur gamla är dina andra två?

Stora blir 2,5 nu i aug och lilla blev 1 i juli :D Dina?
  • småvildingar
    Cfmilla skrev 2016-08-08 23:02:00 följande:

Åh fy två år!! Antar att ni gick på utredning?

Nej, vi hann inte. En av kriterierna för att få hjälp här i Göteborg är att vi måste varit skrivna på samma adress i två år och när vi började försöka hade vi inte varit det. Blev ett par i nov 2010 och året efter i juni 2011 började vi försöka, flyttade ihop i maj. Jag hann däremot skicka in alla papper, skickade in dem april 2013, och hann få hem kallelsen men juli 2013 plussade jag.
  • småvildingar
    Cfmilla skrev 2016-08-09 08:51:49 följande:

Va är det sant måste man? Bor också i Göteborg. Så löjligt. Då måste vi vänta till februari typ. Mannen ska ringa i veckan så får vi se vad dom säger. Vart vände ni er till? Men sedan gick det fortare med barn 2?

Vi valde via landstinget, Sahlgrenska, men går en privat så finns det ju inga kriterier, men då kostar det ju istället. Så vi tänkte att vi tar hjälp av landstinget, våra 3 gratis försök, och sedan gå på att betala, men nu behövde vi ju inte det. Hade preciiiis plussat när vi fick hem kallelsen.

Ja, vår lilla blev till med en gång. Trodde jag aldrig. När stora var 7 månader så bestämde vi att vi börjar igen, tänkte att det tar nog lång tid igen, så kommande där äl blev lilla till. Kom verkligen som en chock! Så vi får se hur lång tid nr 3 tar. Kan ju lika gärna ta lång tid liksom.
  • småvildingar
    misslina skrev 2016-08-09 09:06:57 följande:

Våra är lite större... 8 och 6 så lyckas vi blir det en liten Sladdis:)

Så mysigt! Gott att ha större syskon som även förstår graviditet osv :)
  • småvildingar
    misslina skrev 2016-08-09 10:16:02 följande:

Absolut! Det kommer bli kanon! Jag mår väldigt illa när jag är gravid också så det kommer bli lättare att förklara varför jag kanske inte orkar allt.

Men man ska bli gravid också! Just nu känns det som man aldrig kommer lyckas! Men brukar alltid ha dom känslorna Precis när man fått mens. Men det är en rädsla jag har. Att inte lyckas!

Förstår precis. Efter att det tog så lång tid att bli med första barnet är jag lite trasig med den biten. Väldigt jobbigt och ångestladdat. :/
  • småvildingar
    Agge83 skrev 2016-08-09 12:47:10 följande:

BIM 3/9... Vi har försökt å inte försökt, velat fram å tillbaka men denna månaden blir det hård körning ;) ett maj barn hade ju vart fint!

Ja, eller hur. En majbebis hade varit himla fint!
  • småvildingar
    misslina skrev 2016-08-09 19:47:56 följande:

Att göra barn är ingen rolig process... Tyvärr. Var spännande i början men inte nu...

Precis, i början var det mysigt. En hade en liten hemlighet med sin partner och var lite så där pirrig liksom. Sedan blev det inte riktigt som en trodde och tiden bara gick och plusset uteblev. Men men. Skönt att kunna lufta tankar om att allt inte är rosa och fluffigt!
  • småvildingar

Nu är min mens snart slut och äl nalkas. Lite jobbigt för snart vet jag att jag, hur mycket jag än försöker låta bli, kommer leta tecken för eventuell graviditet. Lite så där nitiskt liksom. Vill så gärna men vet att oddsen att det sätter sig i början av processen är små.

Hur mår ni andra?

• småvildingar
    LadySatisfied skrev 2016-08-10 12:58:32 följande:

Jag är precis likadan. Mensen tog slut igår och ägglossning är troligtvis runt 19:e augusti. Det blir andra försöket för vår del, och sist letade jag tecken direkt. Jag ska försöka att vara lite mer lugn den här gången och faktiskt vänta ut mensen innan jag börjar testa.

Använder du dig av ägglosningstest?

Ja, med de andra barnen har jag faktiskt väntat ganska "länge" innan jag testade. Bim +5 på båda vill jag minnas.

Nej, jag tempar. Funkade super med min minsta! :D
Svar på tråden Bim september