Inlägg från: LillaPyret |Visa alla inlägg
  • LillaPyret

Bim september

bebisdags skrev 2016-08-30 17:45:32 följande:
    Håller tummarna för er!! Ja sambon åker ju bort 5v idag och gissar på att ÄL är imorgon :/ Men kan ju ta sig ändå!:)
    Får hoppas de :) åh vad tufft att han åker iväg så länge. Min jobbar nätter så här har vi myst typ kl 5 på morgonen haha. Får se om vi orkar imorgon annars får det bli en paus tills på fredag. Vi har ändå haft mys fre,lör,mån och idag och ska ha ÄL idag så nu har vi säkert prickat rätt
  • LillaPyret

Beställde 10 stickor från testlagret tidigare idag. Men måste försöka hålla mig från att testa för tidigt. Typ dag 28 eller nått men känner jag mig själv lär det bli tidigare än så och analysera test haha. Är helt hopplös där

• LillaPyret
    bebisdags skrev 2016-08-30 20:03:52 följande:

Ja super tufft, men testade med CB dubbelindikator nu och hade maximal fertilitet så chans finns det nog:D

Haha, åh jobbigt så tidigt men det tycker jag borde lyckas få till det! Hoppas hoppas!:D

Åh jag hade den CB med enkel indikator och idag va de negativt. Så nu kommer den sega väntan. BIM om 14 dagar typ.
  • LillaPyret

Blev inget mys nu på morgonen. Är alldeles för trött för det. Hade pos ÄL-test söndag kväll, måndag morgon och måndag kväll. Tisdag morgon va de negativt så då borde mitt ägg ha släppt vid denna tidpunkt? För då har jag bara haft pos ÄL-test i ett dygn. Så jag hoppas vi inte missar om nu ägget beslutar sig att hänga kvar länge till för nu kan vi inte mysa förrän på fredag.

• LillaPyret

Om ca 10 dagar ska jag ta mitt första test. Plussade med sonen på dag 27 och på dag 27 av 30 borde det synas något iallafall. Haft mycket molvärk idag. Måndag kväll va sista positiva ÄL-testet så ett dygn hade jag positivt så nu borde ägget släppt. Törs inte analysera för mycket denna månaden utan ska försöka tänka på annat. Har en begravning framför mig om 2 veckor och samma dag efter begravningen åker jag till Ullared med min mamma och min son :)

• LillaPyret
    bebisdags skrev 2016-08-31 14:03:58 följande:

Och så blev jag dygn sjuk på 1 natt, tappat rösten, hosta, feber (mer stigning än dagen efter ÄL blir) samt illamående.. Hade ÄL igår eller idag, har hört att folk skriver i andra trådar att blir man sjuk efter eller under ÄL så minskar chansen till barn rejält. Någon som vet något om detta? Hoppas verkligen inte det!

Och här vaknade jag upp nu på morgonen men ont i halsen =/ Är på cykeldag 18 nu. Lätt huvudvärk så får bli en kopp te med honung till frukost...jag hoppas inte jag blir mer sjuk nu för det har jag varken tid eller ork till att vara. 

Man får ju hoppas att sjukdom inte hindrar att bli gravid...hittills har jag ingen feber å så och jag hoppas jag slipper det. 
  • LillaPyret

Hemma från jobbet idag med halsont och en son som har hög feber. Dag 19 i cykeln och jag har inga symptom alls. Vet att det är tidigt men något borde man ju känna. Och som inte eländet vore nog så gick strömmen precis och beräknas tillbaka om typ 3tim. Precis vad jag behöver med en febergnällig son som äntligen skulle få se sitt älskade Lejonvakten.

• LillaPyret
    bebisdags skrev 2016-09-03 12:23:21 följande:

Hallå är det bara jag som börjar bli lite otålig nu? Har BIM ca 13/9 så är ju 10 dagar kvar . Kan inte riktigt beskriva men något känns annorlunda denna månad, hoppas det är positivt:) Nån fler som är lika otålig som mig? ;)

Då har vi BIM samtidigt. Känns som tiden går så sakta :/
  • LillaPyret

Känslan när man vaknar kl 5 och kan inte somna om =/ Känner mig sjuk men ingen feber. Dock förhöjd temp och känner mig varm. Jag tror inte jag blivit gravid denna månaden. Min kropp brukar lura mig och har gjort det de senaste två försöken. 

Dock fick jag fram att min ÄL va i tisdags via min app Natural Cykles. Första gången som appen verkligen hittar min ÄL :) Så nu är jag på ÄL+5 alt BIM-9. 13 september är mensen beräknad via Natural Cycles. Sist kom mensen på dag 31 men brukar ha ca 30 dagar cykel. Har tänkt testa nästa helg. Med sonen plussade jag på dag 27 så min plan är att nästa lördag morgon ta ett test om jag kan hålla mig tills dess :)

• LillaPyret
    L 91 skrev 2016-09-04 07:20:03 följande:

Spännande! Men räknar appen med när man får positivt ägglossningstest eller när ägget faktiskt släpper? Lite dåligt insatt....

Jag vet inte men antagligen kring när det släpper för två dagar efter fick jag "sannolikt ej fertil"
Svar på tråden Bim september