Inlägg från: LillaPyret |Visa alla inlägg
  • LillaPyret

Bim september

Hoppar med här om det är ok?

Är inne på försök 3 mot syskon till sonen som är född juli 2013. Har mina mest fertila dagar nu och sambon ska precis gå på en veckas nattpass så jag hoppas jag kan hinna fånga honom på morgonen :) Har börjat få tecken på att ÄL är på gång! 

Är på dag 14 i cykeln. BIM beräknad till 14 september. 

• LillaPyret

Gjorde ett digitalt ÄL-test och det gav redan utslag. Synd bara att mannen åkte precis på ett 12tim nattpass. Får hoppas han slutar tidigare och hinner hem innan jag måste åka imorgon bitti :)

• LillaPyret

Dessa tre har gett glad gubbe på CB digital. När borde ägget släppa? Tycker dagens em test är starkast än de imorse (mitten) och igår em. Vi myste imorse innan jobbet men kommer inte kunna göra de pga olika dygnsrytmer och jobb imorgon. ÄL är enligt apparna jag har beräknad imorgon.

• LillaPyret
    Anonym (Orolig) skrev 2016-08-29 16:05:50 följande:

Hej tjejer. Någon som kan stilla min oro? Vi har föröslt bli gravida 5 cykler utan att lyckas. När vi var nya partners så blev jag oönslat gravid trots skydd. Fick göra abort på grund av olika omständigheter. Nu 2 år senare när vi försöker allt vad det går så funkar inte detta. Mår nu ännu sämre över den aborten vi gjorde. Tänker att det kanske aldrig kommer att gå igen. Hur kunde vi då bli gravida så lätt oönskat men nu månad efter månad vill det inte ta sig. Någon naturlig förklaring till detta? Usch mår så dåligt har så dåligt samvete. Kommer jag någonsin få bli mamma. Eller var det den enda chans jag fick :(.

Oj ingen aning. Har du koll på din cykel och hur du ägglossar? Vi är på försök 3 till syskon och jag kör med ÄL test för att se hur kroppen sköter sig men vi försöker mysa så ofta det går hela månaden för att se till att pricka. Tog mig 5mån att bli gravid med sonen för 3år sen så räknar med liknande denna månaden.
  • LillaPyret
    FrökenE1985 skrev 2016-08-29 20:27:53 följande:

Inväntar ÄL nu. Börjat få klassiska ÄL-flytningar idag, men ingen glad gubbe på CB-digital ÄL-test än. Gubben kommer hem imorn så det är väl lika bra. Sen är han borta 1 natt igen. Efter det har vi hela helgen på oss att mysa. Hoppas på bättre lycka denna gång. 

Fler som närmar sig äl nu och har BIM runt den 15 sep?

Jag har fått glad gubbe igår em och även imorse och i em. Har BIM 13 september. 3 dagar före min farmors begravning så jag hoppas på ett mirakel. Min sambo jobbar nätter men lyckades mysa imorse och inget nu förrän onsdag.
  • LillaPyret
    FrökenE1985 skrev 2016-08-29 23:23:46 följande:
    Vad roligt med fler som har samtidigt. Håller tummarna för att det räcker och tar sig ändå.

Beklagar bortgången av din farmor! Den 13 sep är det ett år sedan min farmor gick bort så hoppas på att vi båda får roliga nyheter under den tunga perioden.
    Nu på morgonen var mitt ÄL-test negativt. Sambon kom hem tidigare från jobbet och vi lyckades mysa :) så nu hoppas jag verkligen att vi lyckas denna månaden! :)

Ja de håller vi tummarna för.
  • LillaPyret
    FrökenE1985 skrev 2016-08-30 09:52:36 följande:

Härligt! Låter ju som att ni fått till det rätt tid för ägglossningen iaf. Håller tummarna för er nu!!!

Tack. Får se om det blir något imorgon bitti annars inte förrän till helgen. Har inga större förhoppningar men önskan finns ju
  • LillaPyret
    misslina skrev 2016-08-30 10:51:09 följande:

Vi är på försök tre efter missfallet. Innan missfallet i januari så hade vi försökt sju månader. Kan bifoga en bild, som sagt det är svagt :)

Hur känner du dig?

Jag ser definitivt något på ditt test :)
  • LillaPyret
    FrökenE1985 skrev 2016-08-30 10:48:33 följande:

Så är det ju! Chansen och önskan finns ju hela tiden och hoppet är det sista som överger en.

Håller tummarna för oss alla här :)
  • LillaPyret
    bebisdags skrev 2016-08-30 16:32:33 följande:

Och så där, där var sista chansen för bebis denna månad. Hoppas hoppas det tar sig!

håller tummarna. Vi har också gjort vårt bästa men ska fortsätta mysa fram tills vi vet om det blir plus eller mens. Vi har gjort avbrott typ samma dag som ÄL men denna månad ska vi fortsätta och se om det hjälper :)
Svar på tråden Bim september