• FyrAAAA

Bim september

bebisdags skrev 2016-09-10 18:58:18 följande:

Hej hjälp!!

Testade med ett ÄL-test nu.. Vet egentligen inte varför (tesoman).. Har BIM på onsdag enligt appen och fick imorse ett negativt grav test ( dock plussade jag inte förens BIM-2 sist) men men så tog ja ett ÄL-test nu och den visade maximal fertilitet! Vet att det kan läsa av graviditet men också när mensen är på g.. Vad har ni för erfarenhet av detta? Nån som testat postivt fastän det visade på mens på g 4 dagar innan? Förstår att det är omöjligt att få veta utan att vänta och se men kanske få lite hopp!:)

Förra månaden testade jag med clear blue ägglossningstest, digitalt med dubbel indikator, några dagar före bim, fick då blinkande glad gubbe, sen på bim fick jag fast glad gubbe, dvs maximal fertilitet. Tyvärr kom mensen, men två dagar för sent. Eftersom jag aldrig gått över tiden för bim utom när jag varit gravid tror jag att detta kanske faktiskt var ett riktigt tidigt missfall snarare än att det blev glad gubbe bara för att mensen var på g, men det kommer jag ju aldrig få veta tyvärr! Hoppas att du är gravid, uppdatera oss!
  • FyrAAAA
    Jasmin3 skrev 2016-09-10 08:34:55 följande:

Jag är typ helt testberoende, har smygtestat flera gånger nu men idag är första gången jag kan se en liiiten liten antydan till streck om jag vänder och vrider på stickan ???? Däremot har jag även använt äl-stickor några gånger (vilket jag vet att man inte kan lita på men mest för att se om det förändras) och det var som ett nästan positivt äl-test idag. Det ger mig ju faktiskt lite hopp iaf! :D BIM-5 idag så det är ju inte konstigt att det inte syns än men.. Är såå ivrig!! ????

Åh så spännande! Hoppas hoppas!!!
  • FyrAAAA

God morgon!

Är det någon här som testat någon gång att ta ett ägglossningstest den dagen man har ägglossning? Visar det på stegring då eller visar det bara innan äl och sen försvinner direkt?

Jag borde ha äl imorgon onsdag (dag 14) så trodde garanterat testet skulle visa något nu men helt blankt med cb digital både igår och idag.

Igår hade jag som äl-ont, kan jag ha haft tidig äl redan dag 12 igår måndag kanske? Men om jag tog ett äl-test på dag 12 samtidigt som själva äl pågick borde det inte visat på stegring då? Eller skulle det kunna vara så att det hade visat på stegring på söndagen dagen före om jag testat då och all lh redan försvunnit till dagen efter då äl var?

Eller så är äl bara ovanligt sen eller uteblir, vet inte vad jag ska tro... :-/

• FyrAAAA

Ingen som testat att ta ett äl-test på dagen då själva äl förmodligen är? Blir det positivt då också eller är det endast dagarna före det visar positivt?

• FyrAAAA
    mamma4ever skrev 2016-09-13 12:52:17 följande:
    Mitt visade positivt samma dag den skedde :)
    Ja ok! Började testa i måndags men fick neg då (trots att jag trodde äl var då, men då kanske den inte var det iaf) man kan bli tokig på dessa tester!
  • FyrAAAA

Har sett att många skriver att man inte ska ta äl test direkt på morgonen men på cb digital står det att man ska göra det... Vad ska man gå på tro?!

• FyrAAAA
    stellanocte skrev 2016-09-14 03:44:25 följande:

Grattis till alla som har plussat. Så roligt att se!

För oss går det dock sådär. Min fertila period är över men jag har inte haft några symptom för ägglossning denna månad. Har inte heller fått positivt resultat på ÄL-testen. Ska fortsätta testa ytterligare någon dag men det känns lite tungt just nu. 

Vet hur surt det känns, blev ju så för mig för två månader sedan, inga utslag på stickan, känns långt till nästa gång då!

Trodde samma sak var på gång att hända nu men imorse (också när min fertila period enligt appen precis borde vara slut) dök det upp en blinkande glad gubbe, så nu är äl på gång iaf! Känns superskönt så klart! Dock har inte jag heller haft några tecken på äl ännu, inga äl-flytningar eller så...

Hoppas hoppas den kommer för dig också!

Fler som har äl nu i dagarna?
  • FyrAAAA
    BeccaBus skrev 2016-09-15 15:24:02 följande:
    Ingen?
    Det vanligaste är tvärtom att äl-test ger väldigt starkt utslag om man är gravid vad jag förstått!
  • FyrAAAA
    Svelin skrev 2016-09-16 06:10:35 följande:

Nu är den fertila perioden här. Fick blinkande gubbe på ältestet igår kväll och på morgonen idag var det också en blinkande gubbe. Tar ett test i eftermiddag också. :)

Spännande! Alltid skönt när man får den där gubben och vet att cykeln fungerar!

Jag använder också cb digital med dubbel indikator. Har oftast fått blinkande gubbe två dagar och sen fast gubbe en dag. Den här gången visade sig blinkande gubben första gången onsdag morgon, jag hade jätteont på dagen så tog ett till på kvällen och då var det fast glad gubbe. Testade nu på morgonen 1,5 dygn senare (hade en till sån dosa att sätta sticka i sen tidigare förpackning) och nu blev det redan en tom rund cirkel igen. Bör jag tolka det som att allt "gick väldigt fort" den här gången och äl redan varit tror du? I så fall behöver jag ju inte vara på karln ikväll igen tänkte jag har fått till det onsdag och torsdag kväll nu.
  • FyrAAAA
    Svelin skrev 2016-09-16 11:15:31 följande:
    Kul att vi ligger så lika i cykeln! Nu får vi hålla tummarna att vi får varsitt fint plus.

Jag skulle tolka det som att äl varit. Gör ett test till idag i den dosan som du fick negativt för säkerhets skull. Är det neg så är nog äl över, men jag tror inte det skadar att hoppa på karln ikväll också! :) Om han orkar. ;)
    Hehe ja jag tänkte också det! Då har man gjort vad man kunnat så slipper man grubbla! Strecken på testet (vet att man inte ska titta på dem egentligen) var så starka imorse så fattar inte att det ändå blev helt neg på digitala rutan. Man vet ju aldrig exakt när äl var o hur länge ägget lever så kan ju vara värt. Han är och hämtar sin bror på flygplatsen så får hålla mig vaken ett tag till! Känns inte som om det blivit "jättebra äkta sex" den här gången, men men, får hoppas iaf!
  • FyrAAAA
    pimpim78 skrev 2016-09-16 21:56:55 följande:

Jag kunde inte hålla mig, rejsade till Apoteket o köpte clearblue testa tidigt ..... Alltså jag behöver hjälp att tolka. Är det ett litet streck där eller är det spökstreck eller bara helt enkelt negativt ????

Jag har fått så hela tiden med cb nu fast jag inte varit gravid, att det blir ett svagt grått streck. Svårt att se på bild men är strecket ljusblått då är det tveklöst ett plus för strecket är ju absolut där!! Men är det grått hade det inte varit det i mitt fall iaf har jag upptäckt. Håller tummar o tår för ett tydligare o blåare plus imorgon!!!
  • FyrAAAA
    stellanocte skrev 2016-09-18 11:31:11 följande:

Skulle behöva lite råd. Jag skulle ha haft ÄL i tisdags men den kom aldrig. I dag började jag må så illa och fick ÄL-flytningar så jag tog ett test och fick positivt utslag. Jag är nu på BIM-9. 

Jag vet inte om jag borde vara glad eller orolig. Vid en sådan sen ÄL, finns det ens chans för en graviditet att uppstå innan mens? 

De säger ju att lutealfasen inte förändras utan att om äl kommer så sent så kommer mensen också senare, tex 12 dagar från nu om du brukar ha exempelvis 12 dagar mellan äl o mens!
  • FyrAAAA
    Glädje skrev 2016-09-18 20:37:42 följande:

Predictor early på bim-3, eftermiddag

Såg linjen inom tiden, efteråt plockat isär..

Mörkat kontrasten på bilden men visst tusan är där två streck!!? Annars får jag skriva in mig på psyket i morgon! :/

Grattis!!!
  • FyrAAAA
    copycat skrev 2016-09-18 17:06:41 följande:

Tycker man ser bättre på denna när jag redigerat lite, men nu är det ju långt efter utgången tid iofs:/ känner mig varm och febrig, har krämiga vita flytningar också vilket jag inte brukar ha innan mens så det känns inte som att jag ska få mens imorgon...dock bara ÄL+11 imorgon (har bara 11 dagars lutealfas i vanliga fall) lär väl ta nån dag till innan tydligt plus om det skulle vara nåt, hur fasen får man tiden att gå....

Ser något där! Vita flytningar låter lovande! Heja heja!!!
  • FyrAAAA
    copycat skrev 2016-09-18 21:26:51 följande:

Har alltså haft testen i badrumsskåpet under duschen, inte på handfatet:)

[quote=76981932][quote-nick]copycat skrev 2016-09-18 21:21:08 följande:[/quote-nick]

[/quote]Helt klart positiva skulle jag säga! Vågar mig på ett grattis! Vilket försök är ni på? När efter äl började de vita flytningarna för dig? Gud så roligt!!!
  • FyrAAAA
    copycat skrev 2016-09-19 18:00:18 följande:

Ett ÄL-test nu på eftermiddagen efter att ha hållt mig bara två 2,5h. Tycker det är rätt starkt för att vara på ÄL+11. Om det indikerar på mens eller graviditet återstår ju att se...åååh vill bara ha nya morgnar hela tiden för att få testa:P

Brukar ni testa med ÄL-test efter ÄL? Hur brukar de se ut?:)
    Säger ju egentligen ingenting men nåt tidsfördriv ska man väl ha...

Jag testade med cb digitalt äl test dagen efter bim förra månaden och fick då maximal stegring, fast glad gubbe, dagen efter kom mensen på bim+2. Men jag fick dock aldrig någon minstaste skugga på ett gravtest då så jag håller tummar o tår för dig att det ändå är ett tecken på graviditet för din del!!!
  • FyrAAAA
    bebisdags skrev 2016-09-19 20:32:27 följande:
    För mig var det tvärtom fick maximal på Clearblue ÄL test (dubbel indikator) 4 dagar innan BIM och testade postivt med Clearblue digitalt och vanliga 3 dagar innan BIM och nu är jag i v 6 så klurigt det där!
    Ja verkligen klurigt! Ibland har jag även tänkt nu att, eftersom mensen aldrig varit sen alls utom när jag varit gravid, att det även skulle kunnat indikerat början på en graviditet som blev ett supertidigt missfall?! Tyvärr får man ju aldrig svaret på det!
  • FyrAAAA
    StinaLisa skrev 2016-09-19 20:53:56 följande:

Alltså jag dör !!!!!! Första gången med ägglossningstest och de visade sig att jag hade ägglossning senare än vad jag trodde ! Slutade med p-piller 1 april och endast legat enligt en app och ingen emellan typ. Inget har hänt.

Första månaden nu med ägglossningstest enligt billiga-tester som visade rätt 3-4 dagar senare än väntat.

Vi låg en gång endast och ja. Kunde inte hålla mig då mensen skulle ha kommit i fredags. Fyra dagar efter sexet fick ja starka hugg i magen och tänkte "nu blev jag gravid!" Samt ömtåliga bröstvårtor samt kissar konstant !

Testade med ägglossningstest imorse som blev två starka sträck.hm okej. Gravid ?!

Åkte till Apoteket och köpte en sticka. Plus direkt. och nu en digital clearblue senare säger GRAVID 1-2 veckor.

Jag dog lite inombords. ?? Så lycklig. Ringde BM direkt så ska på ultraljud 20 december då 17-18 veckor. Tänk. Om allt går rätt och positivt kommer alla i släkten få en fet julklapp med en ultraljudsbild !

Lycka !

Åh så fantastiskt! Superkul! Massa massa grattis!!!
  • FyrAAAA
    Emlin skrev 2016-09-19 18:21:59 följande:

Hade ägglossning i torsdags 15/9 så är bara på ÄL + 4. Vi satte igång förra månaden men blev inget. Efter ÄL förra gången hade jag stick och ilningar typ under en vecka efter. Likadant nu men lite annorlunda kanske, i helgen kändes det som att det strålade ner i ljumskarna. Men dessa känningar alltså.... Börjar ha känningar typ 1 v före ÄL också. Snark. BIM 30/9 så det är långt kvar. Har inte provat med ÄL-test än men får nog bli nästa månad om det inte tagit sig nu. Grattis till alla som plussat!!

Då ligger vi precis lika! Jag hade också äl i torsdags och bim 29/9, spännande!
  • FyrAAAA
    stellanocte skrev 2016-09-23 17:47:12 följande:

Flera nya plus i tråden. Så roligt och grattis!

Är det någon som har BIM under mitten-slutet på nästa vecka? Jag har enligt min app BIM den 27:e september men enligt mina egna beräkningar den 30:e september. Jag hoppas att mina beräkningar stämmer för annars skulle det betyda att jag har en lutealfas på 8-9 dagar. Förra cykeln hade jag en lutealfas på 11-12 dagar.

Jag har bim 28-29/9 så börjar närma sig nu. Har inte känt av minsta lilla som skulle tyda på att det tagit sig tyvärr. Har du känt något?
Svar på tråden Bim september