• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • Loncelot

Har haft en liten paus härifrån, har idag ägglossning/max på monitorn sexade igår o laddar mannen lite för ikväll, har valt att inte säga till att ja har ägglossning då han får sån prestationsångest att det knappt går så ikväll får det bli naturligt förhoppningsvis

Försök nr9 på 4:e barnet.

Hur går det för er andra?

• Anonym (Leila)

Väntar på ÄL & försöker få mannen att ligga med mig. Han har ingen prestationsångest (säger han), han är bara lat & för trött & ja, vi har ett litet barn som tar tid & somnar sent(runt 21-22). Men hallå, man kan ta en sväng om i sängen när barnet sover på eftermiddagen (om han är hemma då) eller på kvällen efter hon somnat (han är ändå vaken sent, typ 23-24).

Han säger att han vill ha fler barn, han är mer på om det än jag - hade helst sett mig gravid med andra när första var 3mån!, men det är ju svårt att få till det där barnet helt själv.

:|

• Fkvi
    Korvstroganoff skrev 2016-09-11 10:37:58 följande:

Tycker du kan stanna kvar tills mensen kommer! Alla får inte symptom! :)

Fick mens idag (en dag tidigt).. <3
  • mamma4ever

Hej igen alla, vågar inte hoppas på något bim 25 sep, men idag 2 dagar efter äl har jag någon illande  känsla i tjej magen, vi prickade äl exakt på dagen och dagen för men som sakt tänker inte hoppas något för men håller små tummar 

• Anonym (lillann7)

Hej,

Om jag räknar rätt borde även jag ha BIM 17.9 .... kan inte tänka på nåt annat. Har kännt mig hungrigare än normalt fram till igår, då aptiten bara plötsligt försvann...

Testar med äl-stickor och hoppas på en 3:a :)

• Jasmin3
    Anonym (lillann7) skrev 2016-09-11 15:10:44 följande:

Hej,

Om jag räknar rätt borde även jag ha BIM 17.9 .... kan inte tänka på nåt annat. Har kännt mig hungrigare än normalt fram till igår, då aptiten bara plötsligt försvann...

Testar med äl-stickor och hoppas på en 3:a :)

Hej,

Samma här! Försöker också bli gravid med en trea och kan inte heller tänka på nåt annat. Tycker tiden går så sjukt långsamt, har BIM 15/9 men känns som en evighet.. :(
  • copycat

Vet inte riktigt när BIM är nu, fick ÄL nästan en hel vecka tidigare än normalt helt plötsligt. Brukar ha 11 dagars lutealfas, räknar jag på det nu borde BIM vara på cykeldator 27, men jag har haft på cykeldator 30-32 i drygt ett halvår, men som sagt kom ju ÄL mycket tidigare. Tänker att jag testar tidigast ÄL+12 om mensen inte kommer ÄL+11. Men med positivt ÄL-test tre dagar vet jag inte riktigt när jag ska tolka att jag hade ÄL. Hade riktiga känningar dag 1 och 2 så jag räknar på att jag hade ÄL dag 2. Bör alltså vara på ÄL+3 idag. Väntan continues...

• copycat

Cykeldator...asså haha, jaja ni fattar, cykelDAG:)

copycat skrev 2016-09-11 15:29:40 följande:

Vet inte riktigt när BIM är nu, fick ÄL nästan en hel vecka tidigare än normalt helt plötsligt. Brukar ha 11 dagars lutealfas, räknar jag på det nu borde BIM vara på cykeldator 27, men jag har haft på cykeldator 30-32 i drygt ett halvår, men som sagt kom ju ÄL mycket tidigare. Tänker att jag testar tidigast ÄL+12 om mensen inte kommer ÄL+11. Men med positivt ÄL-test tre dagar vet jag inte riktigt när jag ska tolka att jag hade ÄL. Hade riktiga känningar dag 1 och 2 så jag räknar på att jag hade ÄL dag 2. Bör alltså vara på ÄL+3 idag. Väntan continues...

• Tussilago6
    Jasmin3 skrev 2016-09-11 11:20:22 följande:

Jag håller med, det känns mentalt som att jag är gravid. Ofta kan man ju känns besvikelse över att få ett negativt test även om man vet att det är några dagar kvar till BIM men den här gången är min känsla mer "äh, klart jag är gravid - det är bara för tidigt att testa" :P Men det återstår att se. Har lovat mig själv att vänta till onsdag, får se om jag lyckas hålla det ;) Testar du imorn? :)

Ja jag tänker testa imorgon, jag hoppade ju över idag så nu har jag abstinens! Vill nästan gå och lägga mig så det blir imorgon nån gång!

Vad har du för symtom?
  • bebisdags

Åh herregud kan knappt fatta.. Tog ett test nu och tänkte ja vi får väl se är ju kväll samt BIM-3 .. Och fick se detta efter bara en halv min :D

Svar på tråden Bim september