Bim september
Hoppar in här!
Försök 5 med barn nr 2. ÄL runt 11-14 sept och BIM runt 25e. Håller tummarna :)
Hoppar in här!
Försök 5 med barn nr 2. ÄL runt 11-14 sept och BIM runt 25e. Håller tummarna :)
Hej alla
Nu närmar sig ÄLså jag ska bli mer aktiv här:) har en dotter född 14, blev till på andra försöker utan ägglossningstest. Nu är vi på 5e försöket med ett syskon, fick dock tidigt missfall i juni (V5+5) och har hunnit ha en ägglossning sen dess. Hoppades sååå mycket men fick mens på dag 13, två dagar sen, har egentligen bara 11 dagars lutealfas. Så den 24e augusti kom mensen, grejen är att jag typ sen en vecka tillbaka verkligen känner mig gravid alternativt har ägglossning. Mår illa, har ont i ländryggen, ont i brösten, ont runt höfterna och känns som håll i magen. Var tvungen ta ett gravtest igår för jag tänkte att TÄNK OM jag är gravid trots mensen? Den var nämligen väldigt märklig. Mens tre dagar, sen mensfri en dag, sen mens en dag till. Totalt fyra dagar men uppehåll en dag. Brukar ha mens 7 dagar. (Detta kanske beror på missfallet, nån med erfarenhet?) gravtester var såklart negativt men jag fortsätter ha alla symtom. Nääää, tänkte jag och tog idag ett ägglossningstest istället (är inte i närheten av att ha ÄL, ska ha det nästa måndag) som inte var i närheten av positivt. Tänkte att den kanske plötsligt var supertidig eftersom jag känner alla dessa symptom. Så nu är ju frågan var alla ovanstående symptom beror på, mån som orkat läsa hela detta inlägg och har nån analys? :)
Mjahapp, verkar fått svar på alla symptom. Fick nyss positivt ÄL-test! Fattar nada. Har haft ÄL på dag 19 i 5 månader, förra gången (efter missfallet) på dag 22. Nu är jag på dag 15! Snacka om skiftningar. Blir nästan lite förbannad, haha! Hade ju en plan att "börja" verkstan idag. Att köra idag, fredag? Söndag, tisdag (tisdag var förväntad ÄL) onsdag. Att liksom hinna verkligen safea upp hela ÄL-perioden. Men nä, då är fan ÄL imorgon! Hade ju velat hinna köra några ggr INNAN ÄL också, nåja. Får köra på ikväll och fredag, imorgon är sambon borta. Hoppas det räcker...
Har frågat i nån annan tråd nån gång men minns inte, när man får positivt ÄL två dagar i rad (vilket jag fått nu), när släpper då ägget? 24-36 timmar från första eller andra positiva testet?! *förvirrad*
Ingen som vet?;/