Inlägg från: LadySatisfied |Visa alla inlägg
  • LadySatisfied

Bim september

småvildingar skrev 2016-08-03 15:19:06 följande:

Jag har bim 2 sept så vi ligger nära varann! Hoppas hoppas!

Jag har också BIM 2 september. Hoppas det går bra för oss!
  • LadySatisfied
    ask91 skrev 2016-08-06 08:51:50 följande:

Hoppar också in här! :D

Har BIM den 3:e september och det blir andra försöket på första barnet :) Jag är 25 år och sambon 24 :)

Har efter den här månaden lärt mig att inte lita på min kropp ett dugg då jag tyckte mig ha massa symtom den här månaden som försvann så fort jag testade negativt i onsdags! ;) Skengraviditet deluxe liksom xD

Men på't igen!

Haha samma här! Haft hur många symptom som helst. Men idag när mensen kom fick jag känna mig besegrad.

Första försöket på första barnet gick inte vägen. Bättre lycka nästa gång kanske? En maj-bebis vore inte helt fel
  • LadySatisfied
    Blimama34 skrev 2016-08-07 17:43:06 följande:

Hej allihopa!

Är förväntasfull att sätta igång med bebis bakandet nu efter mensen.

Blir första försöket. Bim är 1 sep. Hoppas på en maj bebis.

Lycka till allihop??????

Lycka till själv! Nu håller vi tummarna för att det går vägen
  • LadySatisfied
    småvildingar skrev 2016-08-10 12:46:51 följande:

Nu är min mens snart slut och äl nalkas. Lite jobbigt för snart vet jag att jag, hur mycket jag än försöker låta bli, kommer leta tecken för eventuell graviditet. Lite så där nitiskt liksom. Vill så gärna men vet att oddsen att det sätter sig i början av processen är små.

Hur mår ni andra?

Jag är precis likadan. Mensen tog slut igår och ägglossning är troligtvis runt 19:e augusti. Det blir andra försöket för vår del, och sist letade jag tecken direkt. Jag ska försöka att vara lite mer lugn den här gången och faktiskt vänta ut mensen innan jag börjar testa.

Använder du dig av ägglosningstest?
  • LadySatisfied
    småvildingar skrev 2016-08-10 17:48:10 följande:

Ja, med de andra barnen har jag faktiskt väntat ganska "länge" innan jag testade. Bim +5 på båda vill jag minnas.

Nej, jag tempar. Funkade super med min minsta! :D

Ja, jag hade en tanke om att jag skulle vara lugn och vänta med att testa. Men diverse anledningar gjorde att jag ville kolla tidigare. Hade bland annat ryggvärken från helvetet och tyvärr så hjälper inte Alvedon alls på mig, men jag vågade inte ta ipren fast testerna var negativa. Den här gången kommer jag nog kolla på BIM eller dagen efter eftersom vi ska på ett bröllop. Plusar jag så kommer jag undvika alkohol, annars blir det nog något glas vin i alla fall.

Okej, vi ska försöka ett tag utan att tempa eller testa med ägglossningsstickor. Hoppas på ett mirakel i magen snart
  • LadySatisfied
    småvildingar skrev 2016-08-11 18:15:31 följande:

Det är supersvårt att ha is i magen. En vill ju så himla himla gärna. Anledningen att jag väntat är pga att jag klarar mer av att mensen kommer än att få ert test som är negativt. Låter knepigt kanske. Men jag har testat 3 gånger i mitt liv so far och den gången det stod "inte gravid" blev jag helt trasig av. Så därefter försöker jag vänta in i det sista.

Åh, så kul med bröllop! Alltid mysigt! ^^

Ja men jag tror att jag är likadan. Man bygger upp en annan förväntning inför ett test. Mensen är liksom nåt som kommer varje månad, men ett test tar man ju bara om det finns chans att man är gravid. Så vi får väl se om jag testar den här gången eller helt enkelt väntar ut mensen.

Ja, ska bli jättehärligt! Har varit minst ett bröllop varje år senaste åren. Snacka om att man blir på bra humör av det
  • LadySatisfied

Så firar vi vår första bröllopsdag idag. Och enligt min app så är fertilitetsföbstret öppet nu. Så ikväll blir det antagligen extra mycket mys och så ska vi väl försöka få till det minst varannan dag till efter äl. Det är vårt andra försök, och vore underbart om det funkade den här gången

• LadySatisfied
    totteplopp skrev 2016-08-17 22:51:21 följande:

Jag väntar in fertila dagar nu i helgen men vet inte om det har blivit rätt i alla mina appar ;). Tänkte vänta med ägglossningstest till en början iallafall. Med risk för dum fråga men när räknar ni in start på mens? Första möjliga röda eller när det blivit mer flöde? Haha känns urdumt att fråga men är ju avgörande för ägglossningen ;)

Jag räknar från första röda. Har det börjat komma mens så har ju bortstötningen påbörjats.
  • LadySatisfied

Senaste ägglossningen (enligt kalender och flytningar) var i fredags. Hade samlag i måndags och onsdags. I söndags fick jag konstigt ont i bröstvårtorna. Trodde först att det berodde på en ny bh som hade sömmar som skavt, men ömmande fortsätter, och nu känns det som att brösten även svullnat lite och gör ont ungefär som innan mens. Men det är dock en vecka tidigare än någonsin annars. Jag har läst att ömmande brösten kan vara första tecknet på en graviditet, så jag håller tummarna helt enkelt. Bim är 2 september, så det är ett tag kvar innan jag kan testa.

Hur har ni andra det? Några tidiga symptom nu eller kanske under en tidigare graviditet?

• LadySatisfied
    Tra3dockan skrev 2016-08-22 15:19:49 följande:

de två gångerna som slutade i tidigt missfall för mig började med ömmande bröst redan från dagarna efter äl så det låter positivt :)

Oj då kanske det är på riktigt nu då Hade du några andra tidiga symptom?

Vad tråkigt med dina missfall
Svar på tråden Bim september