Inlägg från: LadySatisfied |Visa alla inlägg
  • LadySatisfied

Bim september

Anonym (en trea?) skrev 2016-08-22 17:29:52 följande:

Samma BIM dag som mig Symtom har jag skrivit ovan,... ja, plus massa annat, gasig mage, bajsnödig"känsla, nyser ofta, väldigt trött... med mera

Spännande! Jag nyser faktiskt också väldigt mycket, men det gör jag i perioder har jag märkt, så det betyder nog ingenting i mitt fall. Det här är den jobbiga perioden. Väntan på mens eller icke-mens...
  • LadySatisfied
    Tra3dockan skrev 2016-08-23 14:46:11 följande:

njaeee.. Den senaste gången så kände jag mig allmänt konstig i kroppen och hade någon som påminde om illamående men ändå inte var det. Just det! Jätte trög i magen.

Okej. Tycker nog att jag är lite trög i magen, men å andra sidan så är man nog väldigt bra på att hitta symptom för att man så gärna vill. Brösten går dock inte att ignorera. Upptäckte även små vita "blåsor" på ena bröstvårtan. Men jag brukar inte studera mina bröst så noga, så de kanske alltid har varit där. Vi får se.
  • LadySatisfied
    Anonym (en trea?) skrev 2016-08-23 14:35:04 följande:

Ja denna väntan... jag har rejält med mensvärk idag med. Så typiskt att jag inte har några älstickor hemma. Varit skittufft på jobbet. .. hade samma igårkväll och Ipren hjälpte inte. Kanske mens på g redan eller senare äl ändå? Så störigt. :-P

Ja verkligen. Man vill ju bara ha svart på vitt liksom... Kroppen är himla bra på att spela en spratt ockspå. Med inbillade symptom på en graviditet... Men vi får hålla tummarna helt enkelt. Rätt vad det är är det förhoppningsvis vår tur.
  • LadySatisfied
    melinalium skrev 2016-08-25 06:44:05 följande:

Det här verkar helt enkelt inte vara våran månad. Trodde min man hade blivit bättre, men nu är han ordentligt magsjuk. Så jag kommer få hoppa över till oktober gruppen så fort den startas. Så himla tråkigt. Men jag önskar er alla STORT lycka till. Ska hålla mig kvar i gruppen och se hur det går för er :)

Vad tråkigt! Hoppas på bättre tur nästa gång. Du får starta en oktobertråd själv vettja. Snart är vi nog fler som kommer dit
  • LadySatisfied
    Cfmilla skrev 2016-08-26 06:58:45 följande:

Någon mer som har ont i bröstvårtorna efter äl vissa månader men inte andra???

Jag har aldrig haft det tidigare, men den här lånade fick jag det. Även hela brösten har börjat ömma. Jag brukar få ömma/svullna bröst någon vecka innan mens, den här gången kom det två veckor innan mens.

Hur ofta har du haft ömmande bröstvårtor efter Äl?
  • LadySatisfied
    Anonym (en trea?) skrev 2016-08-26 11:01:56 följande:

Ang "symtom och bröst"

Idag är det 14e dagen som jag har ont i brösten... det börjar gå neråt, det har varit HEMSKT vissa dagar... Hur länge är egentligen normalt att ha ont i brösten om man INTE är gravid?!?!?!

Det känns som att det är väldigt individuellt. Själv brukar jag inte ha ont mer än kanske fyra dagar (veckan innan mens). Du är inte gravid då? Jag hoppas ju att mitt onda är pga graviditet, men försöker intala mig att det inte är det så att jag inte ska bli besviken om jag testar negativt.
  • LadySatisfied

Nu börjar det närma sig. BIM är troligtvis på fredag, men senast på söndag (har aldrig haft längre cykel än så). Kommer testa på lördag och har tyvärr väldigt höga förhoppningar med tanke på ömmande bröst och bröstvårtor som det inte går att bortse från. Vet att jag kommer bli väldigt ledsen om jag inte plussar. Som tur är har jag världens bästa man vid min sida som stöttar och tröstar.

Inbillar mig värk i magen idag och har varit ovanligt hård i magen som symptom förutom brösten.

Hur mår/känner ni andra när det närmar sig bim?

• LadySatisfied
    misslina skrev 2016-08-29 10:16:51 följande:

Jag har bim på lördag...

Men har lite ömma bröst... Lite illamående... Lite molvärk till och från. Men det har jag alltid innan mens så det säger mig inte så mycket. ;)

Ja. Jag brukar också har liknande pms-problem. Dock så har jag den här gången haft ont i brösten mycket längre och ont i bröstvårtorna. Bröstvårtorna har jag aldrig kännt av innan. Jag hoppas så innerligt på ett plus!

Jag håller tummarna för att du plussar
  • LadySatisfied
    misslina skrev 2016-08-29 11:21:06 följande:

Spännande! ;)

Ska du ta något test innan eller vänta ut bim?

Jag kommer vänta ut BIM. Medellängd för mina cyklar är 27 dagar, men de har varit allt från 24 till 29 dagar. Dock så ska vi på bröllop dagen efter BIM. Så har mensen inte kommit då så testar vi och plusar förhoppningsvis. Jag kommer i såna fall berätta för mina närmaste vänner som också ska på bröllopet hur det ligger till. De är redan bra på att spekulera i om vi är gravida eller inte, och dricker jag inte då så kommer de fatta direkt.
  • LadySatisfied
    bebisdags skrev 2016-08-29 13:33:02 följande:

Åh typiskt nu.. har ägglossning imorgon eller övermorgon (mest troligt i övermorgon). Då ringer sambons jobb och säger att han måste åka tidigare (imorgon) och är borta i 5v..Så vår chans är mindre nu:/

Nej, vilken dålig timing!!
  • LadySatisfied
    Anonym (Leila) skrev 2016-08-30 07:24:04 följande:

Hej!

Fick mens idag så det blir nytt försök i bebisverkstan! Har ett barn sen tidigare (f.2015) & är nu på tredje försöker med syskon. Fick tidigt MF i juli.

Beräknad ÄL:14/9 BIM 30/9.

Vad trist, men på det igen bara! Håller tummarna för att det tar sig nästa gång istället :)
  • LadySatisfied

Just nu går jag runt och oroar mig för att mensen ska ha kommit varje gång jag går på toa.

Bröstvårtorna är inte längre ömma, men brösten fortsätter göra ont. Vilket dock inte är ovanligt när mensen närmar sig. Är rätt så trög i magen också, vilket ju kan vara ett symptom. Men jag vågar inte hoppas för jag vet hur besviken jag kommer vara om jag inte plussar. :(

• LadySatisfied
    Hellsing skrev 2016-08-30 13:33:40 följande:

Känner detsamma! Mensen känns inte som om den kommer men är orolig och rädd för att bli besviken!

Tänk att det ska vara en sån jäkla känslomässig berg-och-dalbana att försöka få barn. Jag levde i vanföreställningen att allt skulle gå så lätt och att jag skulle vara glad och förväntansfull hela tiden. Är bara på andra försöket men håller ändå på att gå sönder inifrån. Idag har jag varit extra ledsen och nedstämd. Säkerligen pga pms...

Jaja, det som är bra är att det kommer komma bättre dagar också. Och förhoppningsvis en dag när man har sin egna lilla dotter/son.
  • LadySatisfied
    Ellan1 skrev 2016-08-30 15:46:45 följande:

Usch förstår verkligen hur du känner.. Är inne på försök 8 nu i september och börjar bli så jäkla jobbigt och man blir lika besviken varje gång! Hoppas på ett plus snarast innan jag går sönder :(

Jag håller tummarna för oss båda. Det är verkligen inte en rolig sits. Jag har dessutom problem med sexlusten, i flera år har jag haft noll sexlust och t.o.m. fått gå till en kurator för att försöka lösa problemen. De är inte helt över, utan det blir väldigt mycket fix och trix och vi har i princip bara sex när det finns chans till befruktning. Min man är väldigt förstående och pressar mig aldrig, det är snarare jag själv som pressar mig för att jag så gärna vill ha barn.
    Hellsing skrev 2016-08-30 16:17:36 följande:

Håller med!!

Jag var dock inställd på att det skulle vara skitsvårt och ta över 1 år...

Men efter bara 1 månad sa bm att mina äggstockar redan vaknat till liv och fick utslag på älstickor och blev full av längtan och förhoppningar!

Åh vad bra! Hoppas verkligen att allt annat går fort också för dig
  • LadySatisfied
    Ellan1 skrev 2016-08-30 19:10:05 följande:

Ja det är verkligen jobbigt och kan förstå att men ett sådant "problem" så blir det ännu mer påfrestande!! Man pressar ju sig själv tyvärr även jag gör det till och med omedvetet hela tiden..

Jag håller tummar och tår för oss båda!!

När har du BIM?

Ja, verkligen. Pressen finns ju oavsett, och jag önskar verkligen att jag kunde ha sex varannan dag, men det går inte. Får vi till det två gånger runt ägglossning så är jag glad. Jag har BIM på fredag, så det börjar närma sig. Ska testa på lördag om inte mensen dykt upp då. Har haft allt från 24 till 29 dagar lång period senaste året.
    columbus skrev 2016-08-30 19:18:14 följande:

Jag har exakt samma problem som du. I princip noll sexlust vilket gör att det blir en verkstad vare sig man vill eller inte. Det här "goda rådet" att bara försöka slappna av och köra på som vanligt funkar med andra ord inte när man inte har ett kontinuerligt sexliv, hur mycket man än hade önskat. Har dock precis som du en extremt förstående sambo men det blir så galet jobbigt att man verkligen inte kan släppa pressen. Hoppas vi båda får ett plus väldigt snart. Vilket försök är ni på och har du varit gravid tidigare? (Sorry om du skrivit det tidigare i tråden, hinner inte riktigt hänga med)

Ja, hoppas verkligen! Förstående partner är nog det bästa man kan ha i vår situation, ingen press och bara stöttning.

Vi är bara på försök två, har aldrig varit gravid tidigare. Så det ärju lite nervöst att man inte ska vara fertil då också...
  • LadySatisfied
    columbus skrev 2016-08-30 20:48:44 följande:

Förstår precis. Vi är på försök 4 nu (BIM på måndag) med första barnet, så har aldrig varit gravid tidigare heller. Man började ju tappa hoppet redan efter första/andra försöket och känslan nu är mest "varför skulle det funka nu, helt plötsligt?". VET ju dock så väl att det är helt rimligt att det tar lite tid, samtidigt som man inte kan låta bli att oroa sig.

Drömmen hade ju varit att få undersöka fertiliteten redan innan ett års försök för att få veta (och slippa kriga för det om det ändå inte är någon idé) men att man får vänta ett år med själva hjälpen sen :)

Jag förstår precis hur du menar. Men samtidigt är ju allt upp till ett år normalt. Hoppas verkligen att det är er och vår tur snart!

Jag blir så irriterad på att man sedan man fick lära sig om sex i skolan har trott att man. Kommer bli gravid bara man har oskyddat sex. Det är så himla mycket som ska klaffa. Är inte jättegammal (29), men är ändå orolig för att åldern ska sätta käppar i hjulen.
  • LadySatisfied
    Ellan1 skrev 2016-08-30 21:24:28 följande:

Ja precis det är ju så tyvärr.. Svårt att slappna av! Usch jag förstår att du tycker det är jobbigt, men 2 gånger vid ÄL kan gott och väl räcka så håller tummarna :)

Ojoj snart besked då, har du några känningar??

Okej skönt ändå att ha så korta, en annan har ca 34 dagar lång cykel = sjukt lång väntan!

Ja, jag hoppas att det räcker, och gärna snart.

Jag hade ömma bröstvårtor från någon dag efter dagen jag tror att jag hade ÄL, och ömma bröst ytterligare ett par dagar efter det. Brukar aldrig ha det förrän mensen närmar sig. De senaste dagarna har jag haft trög mage också. Klart jag hoppas, men blir inte jätteförvånad om mensen dyker upp. Ja, det är skönt att de inte är långa. Tycker väntan är lång ändå.
    columbus skrev 2016-08-30 21:34:38 följande:

Ja men verkligen! Man har ju blivit uppvuxen med att det i princip räcker att titta på sin kille för att bli på smällen. Om det ändå vore så, haha. 

Förstår dig med åldern (är själv 27 och jag vill ju hinna få i alla fall två barn), men 29 är ingenting heller tycker jag! Där tror och hoppas jag att vi inte behöver oroa oss i alla fall, men visst, det blir ju att man oroar sig för minsta lilla :/

Haha ja, visst vore det rena drömmen!

Ja, jag tänker också det. Jag tror att jag vill ha tre barn och då börjar det ju bli dags för första snart.. Ja, oron är inte direkt att leka med. Vips så läser man något nytt forskningsrön som talar mot en själv, och då stressar man upp sig...
    Hellsing skrev 2016-08-30 21:44:13 följande:

Vad jobbigt att inte kunna njuta av sexet :/ min man är så mån om att jag ska ha det bra så där är aldrig något problem, men jag har inte haft naturlig sexlust men så fort tabletter och p-stav var ute ur systemet så har lusten kommit tillbaka :)

Kram till er <3

Jaa jag hoppas det går snabbt! Har velat i så många år men haft otur med arbetslös och osäkra arbetsplatser! Har äntligen fast jobb <3 och visserligen studerar min man men han är snart klar :)

Ja, det är trist. Jag har riktig lust kanske en gång per år om jag har tur, annars är den väldigt framtvingad och det låste vara exakt rätt omständigheter, jättejobbigt.

Ja, jag har ocksp velat ett bra tag, men fram tills för ett år sedan pluggade jag, sen var jag arbetslös och nu har jag en projektanställning som kommer förlängas efter årsskiftet. Min man har ett stabilt jobb, så ekonomiskt känns det tryggt just nu.

Nu håller vi tummarna för oss allihopa! <3
  • LadySatisfied
    misslina skrev 2016-08-31 05:41:08 följande:

Har egentligen bim på lördag den 3/9..... Men tog en sticka idag! Och japp!! Jag är gravid ;)

Ihhhhhhhh;)

Åh vad kul! Stort grattis! :)
  • LadySatisfied

Jaha, så kände jag en molande värk i magen, gick på toa, och mycket riktigt - tant röd har kommit på besök. Nu kommer resten av arbetsdagen gå till att knapra ipren och att försöka hålla tårarna tillbaka. Så nu blir det att ge sig på försök tre. Förstår inte hur någon står ut med de här känslovågorna under 12 månader innan man får utredning.

Nästa BIM är 29 september, så jag stannar kvar här och hoppas få se massa plus från er andra!!! <3

• LadySatisfied
    Emlin skrev 2016-09-01 06:53:25 följande:

Så kom mensen... Men har BIM 30 sept nästa gång så jag stannar i gruppen! Heja er andra nu!!

Samma här, mens idag, men BIM 29 september. Vi får hoppas att det är vår tur nästa gång :)
Svar på tråden Bim september