Inlägg från: Babyfeber |Visa alla inlägg
  • Babyfeber

Min dotter som aupair... Vad packa?

Det mesta går ju att köpa där så det är väl främst personliga grejor. Äter hon medicin kan det vara bra att hon har så hon klarar sig första tiden.
    Tänk på att elgrejer som hårfön, plattång osv måste användas med adapter och fungerar då inte lika bra så det är bättre att köpa på plats om pengar finns.

• Babyfeber
    IsDimma skrev 2016-07-28 11:45:23 följande:

Osthyvel?
    Adaptrar till diverse elektronik hon tar med.

Det jag saknade mest var ätliga saker, knäckebröd, Kalles kaviar, chips och choklad bland annat. Men jag bodde och arbetade på Irland där reglerna inte är fullt lika stränga så mina föräldrar skickade ett stort packet med det. Men det funkar knappast till USA.

Godis, chips, dippmix och liknande är inga problem att skicka till USA :) har själv bott där och fått det skickat.

Har man Ikea nära finns kaviar att köpa där :)
  • Babyfeber
    nevermind skrev 2016-07-29 21:48:56 följande:

Saltlakrits!!! Fanns inte i England i alla fall, vet inte hur det är i USA.

Samma i USA :(
  • Babyfeber
    annkiel skrev 2016-08-02 10:19:44 följande:
    Har hört att det kan vara svårt att få tag på pärlsocker och florsocker (hon älskar att baka). Vågar man skicka över sådant eller fastnar det i tullen?
    Florsocker har jag inte haft problem att hitta, däremot pärlsocker så det kan hon ta med :)

Angående telefon så finns det många abonnemang utan bindningstid då jag antar att hon vill kunna surfa :) Sverige rings bäst via Skype då det är dyrt att ringa vanligt.
Svar på tråden Min dotter som aupair... Vad packa?