Min dotter som aupair... Vad packa?
Min dotter ska åka som aupair till usa i vinter. Någon som har erfarenhet och vet vad man inte får glömma att packa. Saker som man vill ha med och som inte går att köpa i usa?
Min dotter ska åka som aupair till usa i vinter. Någon som har erfarenhet och vet vad man inte får glömma att packa. Saker som man vill ha med och som inte går att köpa i usa?
Det mesta går ju att köpa där så det är väl främst personliga grejor. Äter hon medicin kan det vara bra att hon har så hon klarar sig första tiden.
Tänk på att elgrejer som hårfön, plattång osv måste användas med adapter och fungerar då inte lika bra så det är bättre att köpa på plats om pengar finns.
Osthyvel?
Adaptrar till diverse elektronik hon tar med.
Det jag saknade mest var ätliga saker, knäckebröd, Kalles kaviar, chips och choklad bland annat. Men jag bodde och arbetade på Irland där reglerna inte är fullt lika stränga så mina föräldrar skickade ett stort packet med det. Men det funkar knappast till USA.
Osthyvel?
Adaptrar till diverse elektronik hon tar med.
Det jag saknade mest var ätliga saker, knäckebröd, Kalles kaviar, chips och choklad bland annat. Men jag bodde och arbetade på Irland där reglerna inte är fullt lika stränga så mina föräldrar skickade ett stort packet med det. Men det funkar knappast till USA.
Frågan är också vad hon INTE ska packa. En dotter till min mammas vän packade ner p-piller för ett helt år. Hon fick vända i tullen och åka hem igen då hon inte blev trodd på att hon skulle vara turist 3 mån..
Engelsk-svensk ordbok kanske.
Adress till närmaste ambassad/Svenska kyrkan på papper. Man vet aldrig när man kan behöva det.
Saltlakrits!!! Fanns inte i England i alla fall, vet inte hur det är i USA.
Saltlakrits!!! Fanns inte i England i alla fall, vet inte hur det är i USA.
Tvål, deo och schampo till första veckan, man har inte tid att köpa sånt. När jag åkte var vi hela första veckan på ett campus som inte hade några affärer öppna (lovtider) och jag fick låna av en annan tjej.
Köp med bilgodis och choklad till värdfamiljen, vanlig lakrits är bra att ha till sig själv då de flesta amerikanare inte gillar det...
Dalahästar eller älgsouvenirer är också bra att ha med sig =)