• KattenH81

tre missfall - gravid igen. tips, erfarenheter?

Har det gått bra för dig denna gång? Har själv haft tre mf under de senaste månaderna och är nu snart inne i mf-utredning! Började med att ta TSH och eftersom det låg på 2,6 fick jag börja knapra 50mg Levaxin om dan o en månad - därefter nytt prov samtidigt som jag lämnar alla andra prov i mf-utredningen!

• KattenH81

Mina mf har börjat med brun flytning men har varit tidiga. Det första, v8+4, i oktober i fjol så fick jag en liten brun flytning på en fredag och under kördagen började jag blöda rejält. Blev akuten till sist då jag "blödde för mycket". Till sist skrapning.
    Det andra var i april, v6+4, tog en cb digital på en mån som visade för få veckor så förstod vad som var på gång. Brun flytning ons och blödningar började på torsdagen. Var som en kraftigare mens. Nu sist plussade jag väldigt tidigt, redan 9 dar efter ÄL, 5 dar före BIM. På BIM fick jag en liten brun flytning. Sen kom och gick det under 8 dar och till sist började jag blöda. Denna gång kom jag bara till v5+1 men blödde i tre veckor med starka tester... Så alla tre har varit väldigt olika! Gemensamt är att jag aldrig sett dem på VUL, bara sett den tomma livmodern efter på kontroll. Så det är ju väldigt bra för dig tänker jag!! Med dottern var det svårt att bli gravid (ivf) men då hade jag inte en tanke på mf och fick se hjärtat slå i v9! Sen var d inga problem!
    Nått läkarna sagt till mig nu är att i 50% av fallen som man blöder som gravid är det ingen fara! Så det är också bra odds!

• KattenH81

Hellen28 - jättesvårt att säga. Så länge du inte har någon färgad flytning eller blödning kan du nog vara lugn. Det jag gjort för att ha lite "kontroll över situationen" är att jag testat CB digital några ggr för att se att veckorna ökar som de ska. I övrigt finns inte mycket att göra som jag kan komma på!

• KattenH81
    Hellen28 skrev 2016-10-09 16:56:17 följande:

Ja, det är ju så individuellt. Det enda positiva är att jag nu för bara en timme sedan började må lite illa igen.
    Nä, inga färgade flytningar så långt ögat kan nå, så det är positivt!
    CB digital - är det ett vanligt graviditetstest eller är det något som mäter HCG-nivån? 

Såg att du hade några MF i bagaget, verkligen tråkigt :( Hoppas det är din tur snart och att det går vägen för dig. 

Har tagit sån med veckoindikator, de visar v1-2, sen v2-3 och därefter 3+
    Senaste två missfallen har det inte slagit om till 3+ och nåra dar senare har jag börjat blöda.
    För mig har alltid färgade och flytningar kommit först. Lagom till att det börjat blöda har sen alla symptom försvunnit.

Tack så mycket! Är övertygad om att det ger sig snart! Kanske blir nåra mf till men sen så!
Svar på tråden tre missfall - gravid igen. tips, erfarenheter?