tre missfall - gravid igen. tips, erfarenheter?
Hej!
Ja/vi har haft tre missfall under de senaste två åren. Egentligen fyra om man räknar med ett väldigt tidigt. I våras efter det senaste missfallet utreddes vi på Sahlgrenska, men de hittade ingenting som verkade onormalt. De tog även kromosomtester (efter en hel del tjat) och de var också normala.
Nu har jag precis plussat och det känns så otroligt konstigt. Jag är liksom inte ens glad, det känns mest som att,"jaha, nu är det den här karusellen igen, två månaders oro, tjafs för att få ultraljud och sen besked om en avstannad graviditet och efterföljande jobbig cytotecbehandling..."
Men jag vill våga vara glad, jag vill våga hoppas! Finns det någon fler som är i samma situation, eller har varit med om det här. Oavsett hur det gick sen, hur tog ni er igenom de här första månaderna? Jag är bara i v 5, så det dröjer åtminstone 3 v till besked. Det låter ju så lite, men känns som en evighet... Jag vill inte hamna i total oro och ångest som det var förra gången, oavsett utgång så vill jag våga hoppas. Är det någon som har några tips? Erfarenheter? Och tips om hur man kan leva så man åtminstone slipper tänka att det var ens eget fel.