• stipe

Vilka babyskydd passar med Emmaljunga?!

Hej!

Vi har köpt en enmaljunga barnvagn med chassit city cryptonite. Jag har svårt att förstår vilka babyskydd som passar till vagnen. Nör jag söker på adapter så står det några. Ex britax, gäller det alla britax skydd? Hjälp mig att förstå vilka vi kan titta på son passar.

• Svar på tråden Vilka babyskydd passar med Emmaljunga?!
  • Anonym (.)

När vi tittade på en emmaljunga på babyproffsen så sa de att det bara var Britax skydd som passade i. När vi sen åkte till ett annat ställe för att verkligen beställa vår vagn så sa säljaren där att emmaljunga fungerar med de flesta babyskydden men att man då var tvungen att ha ytterligare en adapter som man tydligen bara behöver sätta i en gång och sen sitter den där. Vi valde att köpa ett brio primus skydd. Har dock inte hämtat vagnen ännu eftersom den lille inte kommit än men hon lovade att koppla på det och så till oss samt visa hur man använder det på rätt sätt;)

• stipe

Jag ficl veta att det är 3 olika tillverkare som man kan använda. Ett av dem var maxi cozy eller vad dem heter. Sen om det var brio/britax kommer jag inte ihåg. Har hört att man kan som du säger, sätta i adapter i britax (ca250 så ska det funka. Tycker dock att det är svårt att förstår vilka som passar av dem tillverkarna som skall gå (enligt babyproffsen) då det finns en uppsjö av modeller. Alla kan väl inte passa?

• Anonym (.)

Britax och maxicosy har någon form av samarbete med emmaljunga så därför behövs bara en adapter. Brio behöver man två adaptar till. Som jag uppfattat det så har de flesta modellerna av dessa märken samma fästen och därför bör de fungera till vagnen ändå.

• MaybeBaby2014

Vi har besafe izi go, den passar på maxi cosi adaptern.

På emmaljungas hemsida, under tillbehör - adapter kan du se vilka som finns och vilka märken som passar :)

Maj 2014
  • MaybeBaby2014

Och jag är rätt säker på att alla märken har likadana adapter-fästen i alla sina varianter av babyskydd. Det vore konstigt annars tycker jag. Alltså t ex så bör alla Britax olika babyskydd passa på Britax adaptern. Hade det inte varit så skulle det varit specificerat vilka modeller som passar, och jag vet att det var så med besafes olika babyskydd. Jag mailat besafe för att dubbelkolla då jag köpte detta, det är ett tips så man är säker :)

140505
  • MissHelene

Om ni har ngn barnvagnsbutik lr Lekia lr liknande i närheten kika in ovh hör med dom, en adapter kan passa en hel uppsjö vagnar och babyskydd så man kan bli lite förvirrad :) men tror att emmaljunga har adaptrar till dom flesta babyskydden men förmodligen inte alla.

• stipe

Så. Dett är möjligen så att de babyskydden som ej passar på emmaljunga adaptern, går då att köpa (som man stoppar in i babyskyddet) så att det funkar?

• stipe

Ni som har detta och använder det. Är det var det? Använder man detta, Eller är det onödigt? För/nackdelar? Jag vet ex att barn ej ska ligga för länge i skyddet. Men så man använder ju detta kortare turer. När använder ni erat?

• MissHelene
    stipe skrev 2016-07-19 20:09:28 följande:

Så. Dett är möjligen så att de babyskydden som ej passar på emmaljunga adaptern, går då att köpa (som man stoppar in i babyskyddet) så att det funkar?

Ja jag har en adapter som jag sätter på chassit sen sätter man babyskyddet där i, riktigt smidigt faktiskt.
    Vi använde babyskyddet som vagn när vi tex bara skulle in på ikea en sväng (tungt o bära liten då) eller om man varit o handlat så man lättare fick med sig påsar och sånt :)
    Så vi använde det mest för att bespara våra ryggar när vi hade kortare ärenden.
Svar på tråden Vilka babyskydd passar med Emmaljunga?!