pseudotvillingar
någon med erfarenhet?
någon med erfarenhet?
Jag har det, bara positivt.
För små för svartsjuka, leker bra ihop, bråkar också såklart, är redan inne i blöjbytsndet så inget "nytt"
Hej!
Ursäkta om jag inkräktar på tråden. Men tycker ämnet är intressant, då vi funderar på nr 2. Nr 1 är bara 7 mån, men vill gärna ge henne syskon innan vi blir "för gamla".
Jag antar att oavsett när man skaffar syskon så blir det en omställning för alla. Men ni som har 2 barn men mindre än 2 år emellan, kände ni er tillräckliga för båda barnen? För om man skaffar barn tätt så känns det som att de har mer utbyte av varandra och tycker mer om "samma saker". Tänker typ om man åker till en djurpark, så gillar båda det.
Jag tar också gärna emot tips (alltså + & -) på att få barn tätt (2 år eller mindre emellan).
Jag har alltid låtit min son vara delaktig i allt som rör lillasyster. När jag ammade henne satt storebror bredvid i soffan och myste. Dom hsr båda fått brs med uppmärksamhet och har aldrig varit några problem
Har 18 mån mellan mina och skolade in båda på förskolan när yngsta var knappt 18 mån. Det var lite tungt med två små förstås men jag har inte ångrat mig en enda gång, de leker jättefint tillsammans och har alltid gjort, de är nu 6 & 7 år.
Min äldsta gick 15h i veckan när lillan föddes