pseudotvillingar
någon med erfarenhet?
någon med erfarenhet?
Jag har det, bara positivt.
För små för svartsjuka, leker bra ihop, bråkar också såklart, är redan inne i blöjbytsndet så inget "nytt"
Jag har det, bara positivt.
För små för svartsjuka, leker bra ihop, bråkar också såklart, är redan inne i blöjbytsndet så inget "nytt"
Nej han var inte så mkt bebis, lite över året:)
Hej!
Ursäkta om jag inkräktar på tråden. Men tycker ämnet är intressant, då vi funderar på nr 2. Nr 1 är bara 7 mån, men vill gärna ge henne syskon innan vi blir "för gamla".
Jag antar att oavsett när man skaffar syskon så blir det en omställning för alla. Men ni som har 2 barn men mindre än 2 år emellan, kände ni er tillräckliga för båda barnen? För om man skaffar barn tätt så känns det som att de har mer utbyte av varandra och tycker mer om "samma saker". Tänker typ om man åker till en djurpark, så gillar båda det.
Jag tar också gärna emot tips (alltså + & -) på att få barn tätt (2 år eller mindre emellan).
Jag har alltid låtit min son vara delaktig i allt som rör lillasyster. När jag ammade henne satt storebror bredvid i soffan och myste. Dom hsr båda fått brs med uppmärksamhet och har aldrig varit några problem
Okej, låter mysigt. Hur har ni gjort med förskolan? Började den stora tidigare eller skolade ni in båda samtidigt?
Har 18 mån mellan mina och skolade in båda på förskolan när yngsta var knappt 18 mån. Det var lite tungt med två små förstås men jag har inte ångrat mig en enda gång, de leker jättefint tillsammans och har alltid gjort, de är nu 6 & 7 år.
Min äldsta gick 15h i veckan när lillan föddes
Hej!
Ursäkta om jag inkräktar på tråden. Men tycker ämnet är intressant, då vi funderar på nr 2. Nr 1 är bara 7 mån, men vill gärna ge henne syskon innan vi blir "för gamla".
Jag antar att oavsett när man skaffar syskon så blir det en omställning för alla. Men ni som har 2 barn men mindre än 2 år emellan, kände ni er tillräckliga för båda barnen? För om man skaffar barn tätt så känns det som att de har mer utbyte av varandra och tycker mer om "samma saker". Tänker typ om man åker till en djurpark, så gillar båda det.
Jag tar också gärna emot tips (alltså + & -) på att få barn tätt (2 år eller mindre emellan).
Jag har alltid låtit min son vara delaktig i allt som rör lillasyster. När jag ammade henne satt storebror bredvid i soffan och myste. Dom hsr båda fått brs med uppmärksamhet och har aldrig varit några problem
Har 18 mån mellan mina och skolade in båda på förskolan när yngsta var knappt 18 mån. Det var lite tungt med två små förstås men jag har inte ångrat mig en enda gång, de leker jättefint tillsammans och har alltid gjort, de är nu 6 & 7 år.
Min äldsta gick 15h i veckan när lillan föddes
Jag var hemma 3år totalt, jobbade inte emellan.
Gick visst inte att göra smileys här, ??? ska vara en glad gubbe..
Jag har 13 månader och 3 veckor mellan mina tjejer.
Den stora tjejen var sen i utvecklingen och den lilla var tidig.
Dock är de inte alls lika varandra så många tror inte att de är syskon.
Den ena är blond med röda inslag och den andra är mörk brunhårig.
Det skiljet 4 cm i längd, 1 kg i vikt och 1 storlek i skor.
När de var små var det inte jobbigare att göra 2 flaskor välling eller byta 2 blöjor.
Stora tjejen började på fsk när hon var 3 år. 6 månader senare började lilla tjejen då hon var 2,5 år.
Jag och min man jobbade om varandra han var föräldraledig när jag jobbade.
Jag arbetade vaknen natt 10-12 nätter per månad.
Men jag var hemma helt fram tills minsta var 8 månader.