Inlägg från: Anonym (Varför) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varför)

Varför låta en bebis skrika i panik?

Varför sparka på en som redan ligger?
    Jag har aldrig träffat en mamma som med glädje låter sitt barn skrika, däremot har jag träffat flera som varit gråtfärdiga för att de inte kan få bebisen att sluta skrika. Den här type av diskussioner befäster att om man inte har ett A-barn är man en dålig mamma.
    Barn är olika. Mina barn ville gärna bli burna, men inte sitta fast så både sele och sjal fick dem att gallskrika. BVC tyckte jag skulle försöka med tillvänjing så jag gick runt med gallskrikande barn i förhoppning att de skulle vänja sig. Det gjorde de inte. Första barnet gallskrek även i vagnen första tiden. Inte för att han mådde dåligt utan för att han ville bli buren. Du kanske har möjlighet att bära ditt barn dygnet runt, men jag hade inte det.

Min äldsta sov uselt när han sov i vårt rum, och började sova hela nätter direkt vi la honom i eget rum. Min yngsta vaknade en gång/timme om hon inte fick sova i min säng. Hon är nu 3,5 och sover fortfarande inte hela nätter, men hon sover bättre i min säng än i egen. Hon skriker fortfarande när hon inte får som hon vill

Det du missar är att bebisar inte alltid skriker för att de mår dåligt på något sätt. Ibland skriker de för att de inte får som de vill eller för att de känner för att skrika lite eller för att de testar nya ljud.

Bara för att ditt barn reagerar på ett visst sätt betyder det inte automatiskt att alla barn reagerar likadant.
    Du har ingen aning vad som har föregått din bekants användande av hörlurar för att slippa höra sitt skrikande barn, och kan därför inte heller ha en åsikt i frågan.

Naturligtvis ska man alltid alltid se efter varför ett barn skriker och försöka tillgodose dess behov, men vissa barn har ibland behov av att skrika lite, och vad tycker du att man ska göra då?

Svar på tråden Varför låta en bebis skrika i panik?