• Nonym

Varför låta en bebis skrika i panik?

Min dotter på tre månader kan skrika som om hon håller på att dö och bara av den anledningen att hon har tråkigt eller är trött och inte vill somna..

Kanske var det som var problemet med din bekantas barn, han var trött och ville inte somna, var kanske därför som hon gick runt med honom i vagnen när han "skrek i panik". Jag känner iaf igen det där vad det gäller min dotter, och helt ärligt så orkar man inte gå runt och bära på dem hela tiden när de skriker, inte när de skriker av den anledningen som min dotter gör iaf.

Skulle däremot ALDRIG få för mig att lämna henne själv i ett rum när hon skriker så, men jag skulle kanske inte plocka upp henne heller, inte om det var så att hon skulle sova.

• Nonym
    Anonym (Mammatill4) skrev 2016-07-14 09:53:04 följande:

Min dotter som är 3 månader skriker i princip all sin vakna tid, jag kan sätta henne i vagnen (ja hon använder storasysters sittvagn) och låta henne skrika där 5 minuter för att sen somna, när hon ändå skriker lika mycket i min famn tills somnar och man orkar faktiskt knte bära på sitt barn från morgon till kväll, nångång måste man lägga ner dom, jag har faktiskt mer att göra än att enbart bära på henne hela dagen. Så det finns säkert många gånger förklaringar till varför mammor gör så, sen finns det såklart folk som låter sina barn skrika utan anledning och det tycker jag oxå är dåligt men man ska inte dra alla över en kant

Känner igen mig och min dotter i dig och din dotters situation, det är sällan något som är galet, men ändå är det gallskrik från bebisen nonstop.

Jag lämnar inte min dotter ensam och låter henne skrika, men ibland måste man få en liten paus mitt i allt.

Bara för att man inte bär nonstop när bebisen skriker betyder inte att bebisen far illa, bvc tom REKOMMENDERAR att man lägger ifrån sig sitt skrikande barn en stund och tar en paus så man orkar fortsätta sen.
Svar på tråden Varför låta en bebis skrika i panik?