• Rosa Fluff

Varför låta en bebis skrika i panik?

Med min första gjorde jag allt för att han inte skulle skrika. Jag ammade och bar honom HELA tiden. Har förstört min rygg och höfter totalt pga att jag bar så mycket. Trots ergonomiska redskap. Han utvecklade ett enormt närhetsbehov och fick en grav sömnstörning pga att han ville va nära hela tiden.

Barn nr 2 deltar jag inte med. Jag bär honom ibland men inte bara för att han har tråkigt eller vill ha närhet. Han får nöja sig med att jag sitter med honom. Är det tråkigt i vagnen så är det. Då får han skrika en stund. När vi tar på oss kläder skriks det som aldrig förr. Då får han skrika för jag har ett till barn att hjälpa och även mig själv att ta på kläder. Mitt barn får skrika men han får även enormt med närhet och kärlek.

• Rosa Fluff
    Påven Johanna skrev 2016-07-14 11:16:08 följande:

Låter förfärligt. Jag antar att du menar att du inte daltar med ditt minsta barn? Det är exakt det man ska göra. Små barn ska daltas med och ständigt fyllas med kärlek, omsorg, närhet och obegränsad och snabb behovstillfredsställelse. 

Som sagt, jag har varken fysiken eller tiden (eftersom jag har ett till barn) att gå runt och bära på honom dagarna i enda. Vill han ha närhet får han det när jag sitter. Måste jag ta på oss kläder så får han helt enkelt skrika tills jag är färdig.
Svar på tråden Varför låta en bebis skrika i panik?