Inlägg från: violis |Visa alla inlägg
  • violis

Varför är utflykter obligatoriska i Fritids?

Driver du med oss? Fritids är frivilligt att ha för Föräldrarna! Har man som Förälder valt att ens barn ska vara på fritids en viss dag så är det fritidsaktivoteter den dagen som gäller! Aktiviteter som är på "plats" är frivilliga att delta i ( typ oraganiserad lek,gympasalen,pyssel mm) aktiviteter som sker UTANFÖR fritids område är OBLIGATORISKA! Annars skulle fritids inte kunna gå någonstans på loven vilket är den "enda" tiden på året som de kan hitta på lite utflykter för de barn som är där just för att de kanske inte är 1 pedagog på 10-15 barn( i ett bra senario) utan kanske 1 pedagog på 5-10 barn= säkert att gå iväg! Skulle man då neka 20-30 barn en rolig aktivitet bara för att 4-5 stora barn inte " har lust" " tycker det är så kul" att göra den aktiviteten som majoriteten av de andra yngre barnen uppsakttar?? De flesta barn som går på fritids är ju i åldern 6-9 år!! Är man 12 år bör man rimligtvis kunna vara hemma själv,laga sin egen mat och vara kompetent nog att veta att man har ytterdörren låst och inte släpper in någon man inte känner ,man bör också ( efter att ha fått lov från föräldrara) kunna gå/cykla till en kompis ! ( ursäkta att jag " skriker" - anv min " platta" o av någon anledning kan jag inte skriva i " fet" stil med det tangentbord jag har på plattan)

Svar på tråden Varför är utflykter obligatoriska i Fritids?