Inlägg från: Lia4 |Visa alla inlägg
  • Lia4

Varför är utflykter obligatoriska i Fritids?

Handelstanken skrev 2016-07-12 21:43:34 följande:

En del passar inte dom att göra

Var menar du med att det inte passar dom att göra?
  • Lia4
    Handelstanken skrev 2016-07-12 22:27:07 följande:

Att besöka samma park gång på gång blir tråkigt i längden är ett fall.

Osäker även på om Vasaparken i Sthlm är något en hel dag för 12-årig tjej, däremot lilla killen.

Men hur tror du det skulle se ut om alla föräldrar gick in och hade åsikter om vart fritids gör sina utflykter? Och tänk 25 stycken som säger "att det där utflyktsmålet passar inte mitt barn"?

Det funkar ju inte. Klart det är bättre de går till en park de varit i flera ggr tidigare än att de sitter stilla kvar på fritids.

Släpp vad de gör på fritids. När de är där är det det som gäller.
  • Lia4
    Handelstanken skrev 2016-07-12 23:20:57 följande:

Dom har valet att vara hemma med mormor och Fritids sköter sig bra. Den lilla leker alltid där men den stora vill mest sitta med dator och kan göras hemma så hon går hem efter lunch.

Då förstår jag inte alls problemet.
  • Lia4

Förstår fortfarande inte problemet alls. Du menar att du är missnöjd med de aktiviteter som din 12-åring får göra på sitt helt och hållet frivilliga "sommarfritids"?

Mina har klarat sig fint hemma från de de var nio år. Nu har vi inget fritids för tolvåringar men hade vi haft det och min tolvåring hade klagat på aktiviteterna där hade jag sagt till honom att vara hemma istället. En normalfungerande tolvåring bör absolut klara sig hemma själv.

Svar på tråden Varför är utflykter obligatoriska i Fritids?