finee skrev 2016-07-25 10:02:54 följande:
Axe - jo, någonstans går man ju och drömmer om att ha fler barn. Jag har själv två syskon som jag har jättebra relation med, och det var fint att växa upp tillsammans. Förstår att att man kan känna sorg över att det inte blev som man tänkt sig gällande hur många barn. Kom din dotter till med hjälp av IVF? Har ni gjort syskonförsök?
Vi gjorde aldrig IVF. Vi hade tid för IVF 4 månader efter hon blev till, hon var sista försöket sen skulle jag äta ppiller under sommaren innan IVF.
Så visst kanske det skulle kunna gå med IVF men med tanke på hur jävligt det har varit rent ut sagt med all besvikelse och sorg så tror jag mer att vi försöker acceptera som det är och blir det ett barn ändå så är det så. =)
Jag blev gravid när jag åt pergotime. Jag åt pergotime från september 2010 till juni 2015 nästan varje månad... Läkarna sa att de inte förstod varför det inte blev något så de tyckte ändå vi skulle fortsätta med det. Jag fick ägglossning, ofta 2 ägg, min man har bra spermier men ändå blev det inget.
Sista försöket som var tänkt blev ett barn .