Lovisens skrev 2016-07-27 07:30:39 följande:
Tack för era snälla ord. Denna månaden har jag haft stark äl och jag hoppas hoppas HOPPAS att det tagit sig. Kram till er alla <3
Hoppas det tar sig då! Jag håller tummarna. Och går det inte så är det bara att skriva av sig sorgen här!
Jag har ägglossning den här helgen, men det syns väldigt svagt på Äl-stickan. Men nu är jag också inne i en hoppfull period.
Till det här med din vikt. Ibland känns det som de (vården) gärna skyller allt på vikten, men den har ju inte alltid med saken att göra. Jag förundrades lite under vår utredning att vikten var så mycket i centrum. Nu är jag normalviktig, men jag tyckte ändå det var jobbigt att de fokuserade så mycket på vikt och att jag granskades så.
Det är jobbigt att gå ner i vikt, det kräver ett sjukt jobb och jag förstår att du inte orkar. Men försök släppa skulden. Det är inte ok att du ska bära den bördan. Det är så lätt att förminska problematiken med övervikt till att bara handla om att man äter för mycket. För många är det så mycket mer som ligger bakom, precis som för dig. Så ge dig själv en klapp på axeln och fortsätt kämpa!
Usch, det där med alla människor runt en som får barn. De senaste veckorna har jag känt så sjukt mycket avund mot alla som får barn. Mitt flöde i sociala medier är överfullt av lyckliga nyblivna föräldrar. Inte tänkt på att jag kanske ska ta bort dem ur mitt flöde just nu, för att slippa den känslan, men det är kanske en bra idé. Tack!