Inlägg från: Liddi |Visa alla inlägg
  • Liddi

introducera kattunge för gammal katt inte populärt. Hur lång tid ska man ge det?

Katter är så sköna! När vi tog hem en kattunge gick vår äldre katt ut och satte sig och stirrade ner i en brunn och tjurade en hel dag. Sedan var hon drama Queen ett bra tag men det blev bättre och bättre och till slut började man se att hon egentligen brydde sig om ungen...som att hon rusade fram när kattungen ramlade ner från trädet osv.

Ge det ganska lång tid tycker jag så länge hon inte är elak och skadar ungen. Om inte annat blir det säkert bättre ju äldre uungen blir

• Liddi

Jag tror det går över, men det kan som sagt ta ett tag. Hon kan ju även vara orolig att det ska duka upp en ilsken kattmamma åxå...

Ska tillägga att vår katt överlevde två till nya katter vid senare tillfällen och de är idag vuxna allihop och bra kompisar Men varje gång blev hon tjurig ett tag.

• Liddi

Jag tror det går över, men det kan som sagt ta ett tag. Hon kan ju även vara orolig att det ska duka upp en ilsken kattmamma åxå...

Ska tillägga att vår katt överlevde två till nya katter vid senare tillfällen och de är idag vuxna allihop och bra kompisar Men varje gång blev hon tjurig ett tag.

• Liddi

Låt det ta sin tid och tvinga inte ihop dem utan låt dem ta kontakt själva. Men kolla lite så inte kattungen är FÖR på så att den äldre blir irriterad. Kattungar har ju en förmåga att tro att ALLA älskar dem och vill leka

Svar på tråden introducera kattunge för gammal katt inte populärt. Hur lång tid ska man ge det?