Vårbebisar efter IVF 2016
Hej!
Grattis till er!! :D
Här vill jag jättegärna vara med! :)
Vi gjorde IVF i maj och jag är nu i v 11 (10+1) med bf 2 februari.
Vi började vår resa med donatorinseminationer sommaren -15. Fick plus på andra försöket med det visade sig va en ofostrig graviditet. Sen gjorde vi ett tredje försök under hösten men tajmade ägglossningen fel med en dag så det blev inget. Gjorde fjärde försöket i januari, fick plus men missfall i v 6.
Sen var vi framme i kön och fick börja med IVF. Nu har vi använt sambons spermier (biopsi), så det känns extra bra om det går vägen denna gången. Försöker intala mig att de tidigare missfallen varit för att det är meningen att vi ska få ett biologiskt barn (önsketänkande).
Vi fick ut 9 ägg varav 2 blev befruktade med icsi. På dag två var ett av de befruktade ett fint 4-celligt embryo medan det andra inte höll måttet. Inget i frysen.
Varit nervöst under denna tiden för jag hade en liten blödning runt bim och bruna flytningar både då och sen igen i v 6/7. Därefter har det kommit vid ett tillfälle i v 10.
Vi var senast på ultraljud på IVF-kliniken i v 9+0 och fick då se vår lilla klump med tickande hjärta. Har köpt en hemmadoppler för de allra nervösare tillfällena och vi testade den igår och på andra försöket hittade vi hjärtslagen. Nu är den undanpackad igen.
Vill bara spola fram de närmsta veckorna så vi kommer förbi v 12.
Eftersom jag ligger lite före er så tänker jag passa på att säga, noja inte över symtomen! De kommer och går. Jag har haft ett lätt illamående sedan v 6, ömma bröst, trötthet och molvärk. De superömma brösten försvann hyfsat tidigt och är nu bara större/lätt ömma. Illamåendet och molvärken har kommit och gått. I v 8 hade jag 4-5 dagar då jag mådde helt som vanligt, trodde det var tvärkört då. :)