Hur känna sig avslappnad med bonusbarnen?
Anonym (K) skrev 2017-02-20 14:12:14 följande:
Skönt att du hittat rätt! Jag är också osäker.. jag har ingått ett förhållande med en man med barn.. jag har även massa personliga problem.
Flickan är jättegullig i sig men jag är osäker på att vi kommer få tid tillsammans och att jag ska känna mig bekväm och välkommen.
jag tycker knappt han har tid till mig, jag tycker om honom men det känns som om jag prioriteras bort hela tiden. Jag bjuds in så jag är välkommen men ni förstår när man har lika mkt rätt som dem. Känns liksom som man är gästen i deras liv.. de kan väl anstränga sig för att finnas även i mitt liv.
Vad bör jag göra?
Min sambo är värdelös på att kompromissa och hans barn är likadan såklart och det har varit jättejobbigt... Framförallt med ena barnet som vill att allt ska vara som förut och sambon har en tendens att släppa allt och rusa så fort hon säger något.... Nu har jag lärt mig att inte ta upp det när jag är irriterad utan säga det senare.. Och han vet att han gör fel och jobbar på det men behöver påminnas ibland... Och gör jag det som en skämtsam pik funkar det bättre än att jag blir tokarg som jag blivit för då stänger han av och tar inte in nåt alls.
Kan ni prata om det? Jag har funderat på att försöka få med sambon till familjerådgivning just för att prata om. Sådana här saker då det ibland känns som att man kört fast