Inlägg från: Anonym (inte jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (inte jag)

Hur känna sig avslappnad med bonusbarnen?

jag har aldrig känt så kring mina bonusbarn, inte ens medan vi var särbo. Nu är vi sambos och jag känner över huvud taget inget alls sånt om barnen (har även egna barn). 
    Hur länge har ni känt varann? Hur gammal är du? Hur van är du med barn sedan innan?

Det kan vara så att man är olika i sin personlighet. Du kanske aldrig riktigt kommer släppa den känslan även om det säker blir bättre med tiden. Kan också vara så att när man inte bor tillsammans får man ju bara "bitar av" familjelivet och ev släpper det om ni bor ihop och du är med hela tiden, men det kan också gå åt pipan. Det har an förstått av många trådar på forumet. 

Det kan vara så att du inte är riktigt redo för familjeliv med flera barn. 

• Anonym (inte jag)
    Anonym (TS) skrev 2016-07-05 09:34:00 följande:
    Kanske för att han för övrigt är min dröm man. Allt det jag drömt om förutom att han har barn. Ett stort minus för mig men tyvärr så är det ett faktum. Vill ha det bästa möjliga och det är att ta de stunder som finns. De är inte många. Stunderna då vi är alla tillsammans är mest en plåga för mig och jag känner att jag hellre avstår de.
    men då säger jag nog också att du har mött fel partner, faktiskt. Han kan vara din drömman hur mkt som helst men om det inte fungerar i praktiken, så gör det inte det, tyvärr
  • Anonym (inte jag)

jag tänker på mannen i fråga. TS, man måste inte alltid umgås allihop men om du nästan aldrig vill vara med när barnen är med så är det klart att mannen blir besviken. Jag tror snarare att han kommer dumpa dig, om du inte gör det själv. Har man barn så har man, han kan inte trolla bort dem. Han älskar dem och han har ansvar för dem, vad ska han göra? Han kan inte leva det livet som du egentligen vill, nämligen att ni två ska ha mycket mera tid på tu man hand. M.a.o = inte din drömman. Du måste nog tänka om faktiskt. 

• Anonym (inte jag)
    Anonym (TS) skrev 2016-07-05 09:48:07 följande:
    Tror att de flesta har barn i alla fall av de män jag eventuellt skulle dejta och få ett förhållande med. Jag tror det skulle vara lättare att hantera om man slapp dem varje dag, dvs att man kunde umgås med sin partner i fred. Att de skulle komma på besök och sedan åka hem som vuxna barn gör.
    är du 14 år eller? Vadå som vuxna barn gör. De ÄR ju inte vuxna! Nu är det faktiskt du som är "dum", TS. Eller så får du hitta en man som är så gammal så att hans barn faktiskt är vuxna. 
Svar på tråden Hur känna sig avslappnad med bonusbarnen?