Inlägg från: Carambolan |Visa alla inlägg
  • Carambolan

Ingen Ipad till våra barn

Både jag och min sambo är gamers sedan barnsben så för oss hade det kännts främmande att inte låta barnen spela. Men vi spelar mest tillsammans, varken paddor eller konsoler är några barnvakter.

• Carambolan
    Mila skrev 2016-07-04 21:38:17 följande:

Det låter väldigt sunt :)

Vet att de har Ipad på ungarnas förskolor där de får testa massa också. Men när de kommer hem vill de hellre leka på rummet eller ut och cykla. Men det kommer säkert ändras.

Det är nog en smaksak också. Mina barn har fri tillgång till både datorer, tv-spel och paddor och jag upplever inte att de "fastnar" eller att de väljer tekniken oftare än de väljer andra aktiviteter. Nu när det är soligt ute så är de bra mycket oftare ute och härjar med kompisarna, paddorna brukar komma fram en stund efter middagen om de inte var mitt uppe i nån annan lek före maten. Jag har nån teori om att de inte behöver känna sig tvingade att "maxa sin speltid" till varje pris, eftersom de är fria att spela när de vill, men kanske har jag bara råkat få barn som inte fastnar lika lätt som jag själv gör. (3, 6 och 9 år).
Svar på tråden Ingen Ipad till våra barn