Inlägg från: pinglan137 |Visa alla inlägg
  • pinglan137

När kan man lämna....?

Jag har tre barn 18, 16 (han fyller 17 i år) och en 12 åring. Vi ska åka till Gotland i 2 veckor och min mellersta vill inte alls följa med. Jag har lockat med att han kan ta med kompis men nä han vill inte. Min äldsta har tjej så han ska ta med tjejen men vill inte heller vara där i två veckor utan dom åker hem efter en vecka.
    Han är ändå vuxen så känner att han får bestämma själv hur han/dom vill göra och dom har valt att vara med en vecka. 

Jag har lämnat 18 åringen och även 16 åringen själva hemma men då över en helg eller max 3 dagar och det har gått bra.

Deras pappa är hemma men vi bor inte ihop utan barnen bor hos mig heltid och gjort sen många år så sonen vill inte vara där heller men det finns vuxen om det skulle hända något. 

Min äldsta har sagt att han kan se till 16 åringen andra veckan vi är borta.Se till menar han då att han inte är ute och ränner hela nätterna och kommer hem ordentligt. 16 åringen är ingen festarkille utan det är cross och moppe som gäller så jag är inte orolig att han ska ut och dricka och festa men det kan ju hända andra saker. 

Hur hade ni gjort? Litat på honom och låtit han varit hemma 2 veckor och då pratat med pappan att han får kolla till honom eller tagit med honom två veckor eller en vecka då även brorsan är med?

Svar på tråden När kan man lämna....?