• Anonym (Jag)

Behöver tid UTAN hans barn!

Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 09:27:51 följande:

Ja men andra ord vägrar du ta mera än dom veckor som ni skulle ha haft dom

Nu handlar det om v.28 som vi redan för ett par månader sedan hade bokat in en resa på. Tycker du jag ska jubla över att resan blev avbokad och att jag får vara hemma med barnen istället?

Jag hoppas din chef drar in din semester i sommar, sen kan du komma och berätta hur glad du är då du inte får nåt ledigt!
  • Anonym (Jag)
    Anonym (--) skrev 2016-07-03 14:44:48 följande:

Nej alla är inte lika, därav min kommentaren att barnets föräldrar ska ansvars för att hen får den hjälp hen behöver.

SJÄLVKLART får pappan ta ledigt från jobbet om barnet har speciella behov och föräldrarna inte ordnar hjälp åt hen. Hur har du tänkt att han skulle löst problemet om han inte haft TS?

Han kan inte ta ledigt från jobbet för att 8-åringen är rädd att få skit på fingrarna.
  • Anonym (Jag)
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 13:29:16 följande:

Var har jag sagt att mamman gjort rätt ? Sa att pappan ville uppenbart detta o då är det inte barnens fel .

Min åsikt är att man inte straffar barnet med att gå med bajs i rumpan som kan ge sår för att pappan inte finns där när barnet är bajsnödig då bör man istället på ett bra sätt lära barnet att göra det själv .

Jag har försökt med allt! T.om. Köpt plasthandskar åt honom så han inte ska få skit på fingrarna. Vad mer kan jag göra? Absolut ingenting. Förutom att göra jobbet åt honom, men då lär han sig aldrig!

Men du har fortfarande inte svarat på varför mamman kan åka iväg 3 veckor, och jag blir den dåliga bonusmamman för att jag är besviken då min semester blev avbokad!?
  • Anonym (Jag)
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 16:07:09 följande:

Var har jag skrivit att mamman gör rätt o du är den dåliga bonusmamman som inte vill ha dom extra veckor ?

Du skrev att jag är oansvarig som vägrar ta barnen på mammans veckor, att jag är egoistisk och en massa annan skit! Nu handlade det om min missade resa. Vad skulle du säga om din chef plötsligt sa att du inte får någon semester i sommar?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Mamman) skrev 2016-07-03 16:02:17 följande:

Jag hade dumpat dig Ts. Barnen går först -alltid- när dom är små!!!!

Vad skönt att höra, jag skulle ha dumpat dig också!
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Mamman) skrev 2016-07-03 17:08:47 följande:

Läs trådstarten innan du skriver i trådar. Står klart och tydligt där att pappan ÄR GLAD över att få mer tid med barnen! Den enda som är grinig är Ts och pappan önskar att hon tar till sig barnen. Det kommer troligen inte hända efter så lång tid så dom bör separera!

Pappan är glad att få vara med sina barn så ofta som möjligt, men han är inte överlycklig över att stanna hemma på semestern. Han känner att han inte vill lämna sina barn på gatan då mamman uppenbarligen prioriterar egen ledighet framför barnveckan. Han hade också sett fram emot resan, men för honom känns der inte lika surt som det gör för mig!

Du känner inte till vår situation, du ser inte då jag läser böcker för barnen eller tar med dom till leklandet. Du ser inte kramarna och allt roligt jag gör med dom. Säg inte att jag inte tagit dom till mig!! Nu handlar det om vår jävla semestervecka som jag inte får.

Bara för att jag vill ha en ledig vecka betyder det inte att jag inte tycker om barnen. Annars skulle jag väl inte ha dom ensam min sista semestervecka!? Har du inget snällt att säga kan du hålla käft!
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Mamman) skrev 2016-07-03 17:29:07 följande:

Håll käft själv! Varför kan ni inte resa MED barnen? Dom är små och somnar tidigt, ni har all tid i världen men DU vill bara gnälla!

För att vi reser bort med barnen nästa helg! Just därför! För att vi gör en barnresa och SKULLE göra en romantisk vuxenresa. Tycker du vi ska lämna dom ensamma på ett hotellrum så vi kan göra det vi hade tänkt när de har somnat?

Varför kan inte mamman ta med barnen på sin semester isf?
  • Anonym (Jag)
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 17:51:02 följande:

Hur vet ni att barnet kan ? Barnet har ju aldrig gjort det

Han kan! Brukar säga att jag kan kontrollera då han först ha
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Jag) skrev 2016-07-03 18:19:24 följande:

Han kan! Brukar säga att jag kan kontrollera då han först ha

..först har torkat 3 gånger själv. Pappret är alltid rent. Det är bara för att han är rädd att få skit på händerna som han inte gör der!
  • Anonym (Jag)
    smulpaj01 skrev 2016-07-03 20:29:49 följande:

Men jösses, hon har gått in i barnets familj frivilligt, då hjälps man åt!!!!

Ja, man hjälps åt! Det gör man verkligen! Men om man har en resa bokad så borde man ju få åka på den resan! Tycker du att jag snällt ska acceptera att mamman ligger på stranden i 3 veckor då hon egentligen skulle ha barnen halva den tiden och själv avboka så att jag kan passa upp henne? Var nånstans hjälper mamman oss då??
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Tja) skrev 2016-07-03 21:11:21 följande:

Nä så då kan ju lika bra pappan och ts också skita i barnen...?

Vår resa är avbokad, då gör vi allt annat än skiter i barnen!!
  • Anonym (Jag)
    Anonym (*suckar*) skrev 2016-07-03 22:08:10 följande:

Nej, det är just det jag försöker få TS att förstå, att han kanske inte gör det eftersom han beter sig så illa mot henne.

Så som han beter sig är faktiskt närapå verbal misshandel. Men det förstår han kanske inte själv.

Hur skulle det vara verbal misshandel? Nu hade han inget val, så vad ska han göra? Resa bort med mig och lämna barnen ensamma? Eller stanna hemma med barnen och såra mig? Såklart suger båda alternativen men man kan inte lämna barnen en hel vecka då de inte ens kan vara ensamma så länge att man ens slipper ut med hunden. Klart att barnen kommer först.

Jag har själv fått ringa exet flera gånger då hon planerat in saker på hennes veckor och velat att vi har barnen. Min födelsedag förra året t.ex. Då hade vi barnfritt och skulle ut och äta och sen på bio. Hon fick inte tag på sambon så hon ringde mig och bad mig hämta barnen då hon skulle på innebandyträning. Jag sa nej, och hon skrek och gormade i över en timme om hur elak jag är mot barnen som inte vill ha dom. När jag äntligen fått henne att förstå att vi inte kan dansa efter hennes pipor hela tiden slängde hon på. När sambon kom hem ringde hon och frågade honom om han kan ta barnen, utan att nämna att hon redan frågat mig. Samma visa igen. Ropade i nästan en timme. Sedan var det lugnt en stund, tills vi satte oss i biosalongen. Hon ringde och ringde och ringde. 23 missade samtal när vi kom ut. Bara för att berätta att vi är elaka mot barnen och att hon inte hade kunnat åka på träningen.

Därför har han inte kunnat säga nej. Det handlar inte om att han inte älskar mig, utan om att det inte är värt att gräla med henne. Hon vinner alltid i slutändan.

Alla arga meddelanden hon skickat åt mig har jag sparat, jag ser framför mig att vi en vacker dag sitter i rätten med henne och då kan de vara bra att kunna visa upp. På den nivån är det! Nåt mer ni funderar på?
  • Anonym (Jag)

Jag hade hellre haft barnen här hela tiden, då skulle vi ha bättre möjligheter att planera saker med eller utan barn. Nu vet vi ju bara hur varannan vecka ser ut, den veckan de bor här. Mammans veckor är alltid osäkra och ofta slutar det med att vi har dem ett par dagar extra. Hellre skulle jag ha dom på heltid så får hon ringa om hon vill träffa dem, istället för att vi ska ändra på våra planer hela tiden då hon behöver hjälp. Vi har föreslagit det men det går hon aldrig med på. Vi har låtit henne behålla barnbidraget då hon är ensam och behöver det för att klara hyran. Skulle vi ha barnen på heltid skulle hon mista det. Dessutom är barnen skrivna på hennes adress så då får hon också fler bidrag.

• Anonym (Jag)
    nihka skrev 2016-07-03 22:42:15 följande:

Har ni pratat om när ni ska åka i stället?

Får försöka igen nästa sommar. Sambon har inte möjlighet att ta ledigt från sitt jobb förrän nästa semester. :(
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Hedvig) skrev 2016-07-03 22:46:18 följande:

TS, det verkar som om du ju sitter med svaret på problemet själv. Han KAN inte lämna barnen ensamma bara för att han har "rätt" till en barn"fri" vecka när nu hans ex inte prioriterar deras barn. Han kan inte förändra hennes beteende hur mycket han än skulle vilja sätta hårt mot hårt och bara åka iväg på er resa, för de som skulle fara illa är barnen som inte skulle ha någon som tog hand om dem. Det är tråkigt att barnens mamma inte tar sin del av ansvaret, men du har en partner som har vett nog att inse att barnen är oskyldiga till situationen och att deras behov av omsorg måste gå före, när nu deras mamma struntar i det.

Jag vet, han är en bra pappa! Just därför stannar jag. Samtidigt som det är hans "värsta" sida så är det också hans bästa. Han bryr sig verkligen om sina barn, och det är en av orsakerna till att jag har stannat kvar. Jag vill ha barn med honom någon dag (då barnen har blivit lite äldre och klarar sig bättre själva!) för jag vet att jag inte kunde hitta nån mycket bättre pappa till mitt barn.

Jag skyller ju inte heller dethär på barnen, tycker bara att det är tungt att ha sett fram emot något i flera månader och så blir det inte av. Känns bara så orättvist!
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Inte unik..) skrev 2016-07-03 23:17:46 följande:

Det jag skulle vilja veta är om pappan  är lika besviken som ts över att de inte fick den här veckan utan barnen?  Jag har inte fått den uppfattningen. Om han vill ha barnen så mycket som möjligt, så är det väl inte så konstigt att han inte sätter ner foten, och talar om för mamman vad det är som gäller.

Om jag var ts så skulle jag ifrågasätta min sambos känslor för mig.

Klart att han är besviken! Tror du att han har sparat pengar hela året för att kunna boka en resa, så att han kan avboka den?

Men det är klart att det känns värre för mig!
  • Anonym (Jag)
    nihka skrev 2016-07-03 23:24:27 följande:

Vad är det officiellt för fel på henne?

Bra tänkt med att spara och dokumentera!

Det skulle jag också gärna vilja veta! ;)
  • Anonym (Jag)
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 07:30:27 följande:

Varför kan ni inte resa MED barnen? De är små och kostar inte mkt! Trevligt för alla!

Om du skulle läsa mitt tidigare svar. Vi reser MED barnen nästa helg. Sen skulle vi resa UTAN barn. Vår vuxenresa var inte anpassad efter småbarn!

Ge dig nu, kränkta biomamma! Är det dina barn jag tar hand om varje vecka kanske?
  • Anonym (Jag)
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 10:52:06 följande:

Då hade han sagt mej till mamman!

Läs mitt inlägg om hur det gick på min födelsedag. Då handlade det om en kväll, nu är det en vecka vi pratar om.
  • Anonym (Jag)
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 11:12:05 följande:

Du VET inte om mamman felat. Hon kanske frågade om det gick bra och han sa ja. Sen kanske hon har barnen i 3 v?!

Det är nog snarare pappan som felat i så fall!

Får jag bara fråga varför du helt håller på mamman här, som att hon vore den perfekt föräldern??

Vet du, jag tänkte åka på vuxensemester så jag kan knulla avslappnat och ostört med min sambo. Frågor på det ännu? Ska jag boka resan igen och ta med barnen och knulla med dom i samma rum?
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!