Behöver tid UTAN hans barn!
Ja men andra ord vägrar du ta mera än dom veckor som ni skulle ha haft dom
Jag hoppas din chef drar in din semester i sommar, sen kan du komma och berätta hur glad du är då du inte får nåt ledigt!
Ja men andra ord vägrar du ta mera än dom veckor som ni skulle ha haft dom
Nej alla är inte lika, därav min kommentaren att barnets föräldrar ska ansvars för att hen får den hjälp hen behöver.
SJÄLVKLART får pappan ta ledigt från jobbet om barnet har speciella behov och föräldrarna inte ordnar hjälp åt hen. Hur har du tänkt att han skulle löst problemet om han inte haft TS?
Var har jag sagt att mamman gjort rätt ? Sa att pappan ville uppenbart detta o då är det inte barnens fel .
Min åsikt är att man inte straffar barnet med att gå med bajs i rumpan som kan ge sår för att pappan inte finns där när barnet är bajsnödig då bör man istället på ett bra sätt lära barnet att göra det själv .
Var har jag skrivit att mamman gör rätt o du är den dåliga bonusmamman som inte vill ha dom extra veckor ?
Jag hade dumpat dig Ts. Barnen går först -alltid- när dom är små!!!!
Läs trådstarten innan du skriver i trådar. Står klart och tydligt där att pappan ÄR GLAD över att få mer tid med barnen! Den enda som är grinig är Ts och pappan önskar att hon tar till sig barnen. Det kommer troligen inte hända efter så lång tid så dom bör separera!
Håll käft själv! Varför kan ni inte resa MED barnen? Dom är små och somnar tidigt, ni har all tid i världen men DU vill bara gnälla!
Hur vet ni att barnet kan ? Barnet har ju aldrig gjort det
Han kan! Brukar säga att jag kan kontrollera då han först ha
Men jösses, hon har gått in i barnets familj frivilligt, då hjälps man åt!!!!
Nä så då kan ju lika bra pappan och ts också skita i barnen...?
Nej, det är just det jag försöker få TS att förstå, att han kanske inte gör det eftersom han beter sig så illa mot henne.
Så som han beter sig är faktiskt närapå verbal misshandel. Men det förstår han kanske inte själv.
Jag hade hellre haft barnen här hela tiden, då skulle vi ha bättre möjligheter att planera saker med eller utan barn. Nu vet vi ju bara hur varannan vecka ser ut, den veckan de bor här. Mammans veckor är alltid osäkra och ofta slutar det med att vi har dem ett par dagar extra. Hellre skulle jag ha dom på heltid så får hon ringa om hon vill träffa dem, istället för att vi ska ändra på våra planer hela tiden då hon behöver hjälp. Vi har föreslagit det men det går hon aldrig med på. Vi har låtit henne behålla barnbidraget då hon är ensam och behöver det för att klara hyran. Skulle vi ha barnen på heltid skulle hon mista det. Dessutom är barnen skrivna på hennes adress så då får hon också fler bidrag.
Har ni pratat om när ni ska åka i stället?
TS, det verkar som om du ju sitter med svaret på problemet själv. Han KAN inte lämna barnen ensamma bara för att han har "rätt" till en barn"fri" vecka när nu hans ex inte prioriterar deras barn. Han kan inte förändra hennes beteende hur mycket han än skulle vilja sätta hårt mot hårt och bara åka iväg på er resa, för de som skulle fara illa är barnen som inte skulle ha någon som tog hand om dem. Det är tråkigt att barnens mamma inte tar sin del av ansvaret, men du har en partner som har vett nog att inse att barnen är oskyldiga till situationen och att deras behov av omsorg måste gå före, när nu deras mamma struntar i det.
Det jag skulle vilja veta är om pappan är lika besviken som ts över att de inte fick den här veckan utan barnen? Jag har inte fått den uppfattningen. Om han vill ha barnen så mycket som möjligt, så är det väl inte så konstigt att han inte sätter ner foten, och talar om för mamman vad det är som gäller.
Om jag var ts så skulle jag ifrågasätta min sambos känslor för mig.
Vad är det officiellt för fel på henne?
Bra tänkt med att spara och dokumentera!
Varför kan ni inte resa MED barnen? De är små och kostar inte mkt! Trevligt för alla!
Då hade han sagt mej till mamman!
Du VET inte om mamman felat. Hon kanske frågade om det gick bra och han sa ja. Sen kanske hon har barnen i 3 v?!
Det är nog snarare pappan som felat i så fall!