• Anonym ((&))

Behöver tid UTAN hans barn!

Anonym (Biomamma) skrev 2016-07-03 10:22:36 följande:
    Det handlar inte om att straffa barnet.Föräldrarnas ansvar lärä barnet.Annars får väl soc kolla upp det om inte föräldrarna klarar av att ta hand om barnet.
    Vad ska soc göra åt att ett barn har problem med torkning av rumpa ?
  • Anonym ((&))
    Ess skrev 2016-07-03 10:35:48 följande:
    Vet du vad!
    Han hade inte bara kunnat köra upp sina ungar någonstans, utan även han hade kunnat dra åt helvete.

Jag är ingen god liten kvinna som mannen kan avboka resan åt, utan att vi är överens!
    Jag är inte hans dörrmatta!
    Jag är inte hans barnvakt!
    Jag skulle aldrig tolerera att han behandlade mig som en andraklassens medborgare, och sen ovanpå allt trodde att jag skulle ställa upp för honom. 
    Nä jag hade menat precis vart enda ord jag sagt åt honom. Dessutom verkar ungarna va skitdryga, så jag skulle aldrig ställt upp som barnvakt eller rumptorkare åt dem, inte ens tidigare som ts varit snäll och gjort.
    Men varför ska barnen lida för att vuxna inte kan komma överens ?
  • Anonym ((&))
    Anonym (--) skrev 2016-07-03 10:42:41 följande:
    En åttaåring ska kunna torka sig själv. Och ja, föräldrarna får anpassa sig och vara hemma om de inte förstår att det är ett problemet med en åttaåring som inte klarar av sin vardag. Det är deras ansvar att ser till att barnet får hjälp,
    Ska ? Så alla 8 åringar är lika ?
    Vissa barn har problematik med olika saker i olika åldrar .
    Alla barn är inte lika .
    Ska pappan ta ledig från jobbet varannan vecka för detta ?
  • Anonym ((&))
    Ess skrev 2016-07-03 10:59:42 följande:
    Ja det får de faktiskt göra tills de lärt barnet torka sig, det ingår i föräldraansvaret.
    Det förstår nog till o med du att det inte är möjligt , hur ska man kunna vara hemma vv från jobb ?
  • Anonym ((&))
    sextiotalist skrev 2016-07-03 11:22:37 följande:
    Inte TS arbete. Hon ska inte behöva offra sin semester för att torka efter en 8-åring.
    Nu var det ju inte bara på sem ts vägrade torka utan jämt sen 1 år tillbaka
  • Anonym ((&))
    sextiotalist skrev 2016-07-03 11:48:28 följande:
    Och?

Om barnet behöver hjälp med detta då är det föräldrarna som får ta ledigt. Ts ska inte använda sina semesterdagar för detta
    Jag sa inte på sem utan annars på deras veckor
  • Anonym ((&))
    Anonym (Förstår) skrev 2016-07-03 13:14:36 följande:

Var ska barnen vara då om han vägrar menar du? Sommarkollo i sista minuten? Tycker du fortfarande mamman gör rätt som bara levererar nyheten att de får ta barnen för att hon ska på semester? Tycker du verkligen verkligen det?!

Oavsett hur man lär barnen att torka rumpan så är det inte TS huvudsakliga ansvar. Det yngre syskonet kan det själv, det äldre tycker det är bekvämare att någon annan gör det. Behövs kanske något slags "straff" då för att man ska inse att vissa saker måste man fixa själv? Som jag har förstått det handlar det alltså inte om "kan", det handlar om "vill".

Var har jag sagt att mamman gjort rätt ? Sa att pappan ville uppenbart detta o då är det inte barnens fel .

Min åsikt är att man inte straffar barnet med att gå med bajs i rumpan som kan ge sår för att pappan inte finns där när barnet är bajsnödig då bör man istället på ett bra sätt lära barnet att göra det själv .
  • Anonym ((&))
    Anonym (Förstår) skrev 2016-07-03 13:38:17 följande:

Du säger underförstått att båda föräldrarna gjort rätt som underlåtit att lära sitt barn torka rumpan, och att TS ska vara något slags personlig assistent till ett barn som väljer att ta den bekväma vägen i livet. Det är exakt vad du säger.

Om nu barnet har problem med sin avföring bör de uppsöka läkare - föräldraansvar. Inte TS ansvar. Om barnet har problem med det psykiska bör de uppsöka kurator/psykolog - föräldraansvar. Inte TS ansvar.

Pappan ville inte "uppenbart" ha barnen, han drog sitt strå till stacken för att mamman valde att dra på semester på egen hand. I mina ögon försvarar du uppenbart mamman (dig själv?) och hennes beteende.

Nu är ju inte jag mamma till dessa barn .

Men jag är mamma åt mina tre o bonusmamma åt tre till sen 20 tilllbaka o skulle aldrig låta ett bonusbarn lida oavsett .
  • Anonym ((&))
    Anonym (--) skrev 2016-07-03 14:44:48 följande:
    Nej alla är inte lika, därav min kommentaren att barnets föräldrar ska ansvars för att hen får den hjälp hen behöver.

SJÄLVKLART får pappan ta ledigt från jobbet om barnet har speciella behov och föräldrarna inte ordnar hjälp åt hen. Hur har du tänkt att han skulle löst problemet om han inte haft TS?
    Då har barnet inte varit hemma o fsk får ta den biten så klart .
    Tror inte ett barn i den åldern är ensam hemma om pappan jobbar .
  • Anonym ((&))
    Anonym (*suckar*) skrev 2016-07-03 15:01:52 följande:
    Fsk till en åttaåring har man inte och fritids torkar inte heller rumpor på barn i den ålder. Sååå oavsett om TS torkar rumpan på barnet eller inte så får barnet torka själv eller låta bli.

Mitt barn med funktionshinder torkade sig själv först vid åtta - nio. Mitt fel, jag tänkte mig inte för utan torkade om h*n ropade. Det gjorde h*n dock inte alltid så h*n KUNDE ju, men tyckte det var läbbigt. Men, när jag sa att nej, nu får du torka själv, vill du att jag ska kolla så det är ordentligt gjort (mitt barn tyckte inte h*n torkade lika bar som jag sa h*n) så gör jag det ett tag till. Inga problem alls sedan dess.
    H*n gjorde aldrig nr 2 på skolan så där såg de inte problemet.
    Fritid torkar o försöker lära barnen att höra det själv om dom inte kan , annars är det ett väldigt dåligt fritids , en pedagog skulle aldrig låta ett barn gå med bajs i rumpan
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!