fluu skrev 2016-07-02 09:36:16 följande:
Jag ser det ändå inte som "aldrig". Mest önskvärt vore givetvis att mamman tog sitt ansvar och inte bokade in saker utan barnen hela tiden, det skulle jag främst jobba för, men man kan ju som sagt inte tvinga. Har inte läst hela tråden, men ett samarbetssamtal vore bra. För det är klart att det är ett problem. Och att det är jobbigt, det fattar jag absolut.
Läste dina "roller" i fel ordning.
Absolut - ett samarbetssamtal vore nog det bästa här. Om mamman går med på det..
Hon hotar ju med att begära underhåll om de inte tar barnen när hon vill ha ledig tid så helt samarbetsvillig verkar hon inte vara.
Vill hon inte ha barnen halva tiden är det ju istället hon som ska betala underhåll till pappan. Och ett umgängesavtal om att barnen bor mer hos pappan och TS. Då hade man kunnat planera efter hur barnen SKA vara hos en. Även om det är mer än halva tiden.
Tror det är ngt av det jobbigaste när avtal inte hålls och man inte får vara delaktig i besluten. Med gemensamma barn planerar man ju efter att msn har dem på heltid och skaffar barnvakt om man vill ha tid själva. Med vv barn BORDE man kunna planera saker när barnen enligt avtal ska vara hos sin andra förälder. Men när avtal inte hålls och man inte är medräknad i beslutsfattandet står man där plötsligt och kan ALDRIG planera. Dvs så som man i normala fall kan göra med barn på heltid tom...