• Anonym (Jag)

Behöver tid UTAN hans barn!

nihka skrev 2016-07-01 22:52:10 följande:

Kan ni inte lämna barnen hos mamman på pappans veckor i lika stor utsträckning som mamman lämnar barnen hos pappan på sina veckor?

Har försökt säga att vi kan byta dagar om det behövs, men hon vill inte. Hon säger att hon kommer att kräva underhåll av oss om vi inte tar dem då hon behöver ledigt.
  • Anonym (Jag)
    smulpaj01 skrev 2016-07-02 08:44:52 följande:

Pappan blir inte påtvingad sina barn, han VILL ha barnen och ser säkert inga problem med att mamman låter honom ha barnen en extra vecka! Så nej, han behöver inte arrangera något med alla parter. Ts får acceptera eller lämna!

Har du träffat barnen, sambon och biomamman i dethär fallet? Du tror dig veta allt om vår familj. Kan berätta att biomamman styr och ställer enligt vad som passar henne bäst. Ungarna kräver konstant tillsyn, kan inte lämnas ensamma ens en halv minut innan de skadat varandra. Sambon vill ha barnen så mycket han kan, men han vet att tid utan barnen är viktig för mig. Orsaken till att han tar dem såhär mycket extra är att han är rädd för biomammans utbrott när hon inte får som hon vill. Skulle han ta nån extra dag bara ibland hade det varit okej, men extra veckor är inte okej!
  • Anonym (Jag)
    Anonym (I) skrev 2016-07-02 11:45:57 följande:

Så stora barn kan väl gå upp och fixa frukost själva??

Man skulle önska att de kunde det. Men nej! Äldsta (8-åringen) kan inte ens torka sig efter toabesök!
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Biomamma) skrev 2016-07-02 14:00:13 följande:

Du slipper väl göra det?

Tills för ert år sedan gjorde jag det, men när han började skolan sa jag att jag vägrar. Han tycker att det är äckligt, men hur äckligt är det inte för mig då?

Nu går han runt med skit i rumpan om inte pappan är hemma. Jag tänker att han kanske kommer på tanken att försöka ifall det kliar tillräckligt mycket.
  • Anonym (Jag)
    nevermind skrev 2016-07-02 14:13:53 följande:

Men VA?! :-O Det är INTE normalt! Fattar inte din sambo det?? Hur gör dom i skolan??

Jo, han vet nog att det inte är normalt! De ringde från skolan nån vecka efter att han började där och sa att vi skulle hämta honom då han hade så ont i magen. Det visade sig att han inte ville skita där ifall ingen torkar. Så han håller sig tills han kommer hem och nån kan göra det åt honom. Jag vägrar, jag är inte hans slav!
  • Anonym (Jag)
    Anonym (.) skrev 2016-07-02 11:31:21 följande:

Åk iväg 2 veckor du med, TS, och vila upp dig. Du har ingen väninna eller syster som du kan åka på sista-minuten med?

Jag har nog en syster som jag skulle kunna åka med. Men hade sett fram emot resan med sambon så mycket, så det skulle bara kännas jobbigt att åka med någon annan. Vi hade trots allt planerat dethär sedan nyår..
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Inte unik..) skrev 2016-07-02 14:39:08 följande:

Barnen blir visst hemskare och hemskare för varje inlägg ts gör. Inte alls förvånande, för det är ju så det brukar vara när en styvmamma berättar om mannens barn.

Varför inte visa den här tråden för pappan? Då skulle säkert allt lösa sig på ett eller annat sätt.

Vet du varför?? För att hälften av er inte verkar förstå varför jag behöver semester utan hans barn! Skulle jag skriva att de är världens lugnaste barn så skulle jag kunna vara hemma med dom hela sommaren. Men så är inte fallet. Jag tänkte att jag lämnar bort allt som inte hör till saken, men då vissa inte fattar att äldre barn kan vara minst lika krävande (eller ännu mer!) som ett litet barn så behöver jag kanske berätta det!? Så att du och alla andra som tycker att jag ska njuta av semestern med barnen kanske inser att det verkligen inte är någon semester alls.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Inte unik..) skrev 2016-07-02 14:39:08 följande:

Barnen blir visst hemskare och hemskare för varje inlägg ts gör. Inte alls förvånande, för det är ju så det brukar vara när en styvmamma berättar om mannens barn.

Varför inte visa den här tråden för pappan? Då skulle säkert allt lösa sig på ett eller annat sätt.

Och allt jag sagt om barnen kanske också är orsaken till att deras mamma åker bort då hon ska ha dem. Men varför är det okej? Mamman behöver vila upp sig, klart att hon ska lämna barnen åt oss i över 3 veckor!! Jag, som inte ens är släkt med dom, är egoistisk om jag vill åka på semester ensam med sambon. Var är logiken? Varför är jag en sämre människa än mamman? Hon gör ju precis det som vi hade planerat in. Skillnaden är att det var hennes vecka, och hon är deras mamma!!
  • Anonym (Jag)
    nevermind skrev 2016-07-02 16:09:35 följande:

Men fan vad äckligt!! Att skolan inte har gjort en orosanmälan!

Vad menar du nu? Att jag borde sköta skitjobbet? Jag anser att han är tillräckligt gammal för att klara det själv, så jag tänker inte göra det åt honom bara för att han äcklas av sin egen skit! Ska jag torka honom tills han flyttar ut? Nån gång måste han lära sig. Om hans föräldrar inte orkar ta striden så måste väl jag göra det. Han får sitta där och vråla bäst han vill, men jag gör det inte! Om 6-åringen klarar det så borde nog han också göra det!
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Suck) skrev 2016-07-02 21:00:35 följande:

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra" Lisa Marklund

Att anta det värsta om någon och i detta fall välja att utnämna den andra "kvinnan" som dålig förälder (som dessutom inte fått sin röst hörd i denna diskussion) är helt befängt.

Känner du dig på nåt vis träffad eller? Som svar på ditt föregående inlägg också; hon hittade en billig resa som råkade vara 3 veckor lång. Då bara MÅSTE hon få åka. Och vi var tvungna att avboka vår resa så att barnen inte skulle vara ensamma.

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra" skrev du. Vem hjälper vem i vår situation? Jag som tar hand om hennes barn medan hon ligger på stranden med en paraplydrink? Eller hon som ser till att jag inte slipper på min resa som jag verkligen sett fram emot?

Om du inte klarar av sånahär trådar utan direkt känner dig träffad kanske du ska söka dig till andra trådar. Här behövde jag hjälp med hur jag ska få sambon att förstå att vårt förhållande är viktigt också. Jag skrev inte för att få elaka kommentarer av sådana som du!
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!