• Anonym (--)

Behöver tid UTAN hans barn!

Din sambo ska säga ifrån till morsan. För eran skull, men framför allt för barnens skull! Hur tror ni dom mår av att ständigt bli bortprioriterade av sin mamma?

Vi hade exakt samma situation här, morsan dumpade ungen hos oss så fort det passade henne (för att hon ville göra annat eller pga konflikter) vilket fick dottern att känna sig utanför och oönskad och oomtyckt i den nya familjen. Eftersom min sambo faktiskt har förstått vikten av att vårda vår relation började han dock säga ifrån. Resultatet av att morsan tvingast ta ansvar är att ungen inte längre känner sig bortvald, dom har lärt sig att själva lösa konflikter, vilka dessutom blivit färre då ungen inte längre känner att morsan inte vill ha henne.

• Anonym (--)
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-02 23:11:16 följande:

Kan bara säga en sak . Stackars barn . En galen mamma som inte vill ha dom , en bonusmamma som vägrar ta ansvar för dom när det inte är deras veckor , men tur dom har en pappa som visar att han älskar dom o verkligen vill ha dom .

Det bästa är nog att dom bor hos pappa på heltid .

Anonym (?) skrev 2016-07-02 23:26:37 följande:

Viskar lite tyst nu, eftersom jag vet att alla med lite för mycket ego kommer hoppa på mig med högafflar och baseballträn nu... Men...

Skaffar man sig en ny sambo med barn sedan tidigare så ska du vara lika mycket mamma för barnen som den riktiga mamman är. Är själv skilsmässobarn, där varken min biologiska ELLER min "plastpappa" brydde sig om mig. Fick förödande konsekvenser långt upp i vuxen ålder, kan jag lova. Jobbar fortfarande på att bli av med mina problem relaterat till att ingen tog mig till sig.

Barn plockar snabbt upp om du inte uppskattar deras närvaro. Det gör riktigt ont. Kan du inte hantera barn så ska du inte skaffa dig en man med barn. Jag håller således inte med folk som menar att du borde kunna kräva ensamtid just här. Barn, djur osv är ansvar, kan man inte ta det, eller vill kunna leva ett fritt liv, så innebär det att man inte kan ha barn, djur eller annat. Man kan inte ställa undan barn som en liten hobby åt sidan, man är huvudansvarig.

Det här är ju ren galenskap. Ni är ju orimliga! TS tar mer hand om ungarna är morsan och ändå tycker ni inte hon gör nog. Vara som en mamma åt någon annans barn?! Är ni inte kloka?! Skärp er!
  • Anonym (--)
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-02 23:40:36 följande:

Gör hon ? Hon vägrar ju om det inte är deras vecka .

Och morsan har dom inte ens alla dagar på sina veckor, så ja, TS tar mer ansvar för dom. Det är simpel matematik. Och helt otroligt att hon ens gör det!
  • Anonym (--)
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 09:29:01 följande:

Sen är det faktiskt synd om barnet som ska behöva gå med bajs i rumpan för att du vägrar hjälpa till , den enda som lider är barnet o det är inte ok

Det är inte TS ansvar att rädda ungarna från inkompetenta föräldrar. Kan inte barnens föräldrar ta hand om sina ungar själva får dom väl ansöka om stöd hos soc. TS är ingen personlig assistent.
  • Anonym (--)
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 09:51:55 följande:

Om inte nån av föräldrarna är hemma då ? Ska dom komma hem om barnet ska bajsa ?

En åttaåring ska kunna torka sig själv. Och ja, föräldrarna får anpassa sig och vara hemma om de inte förstår att det är ett problemet med en åttaåring som inte klarar av sin vardag. Det är deras ansvar att ser till att barnet får hjälp,
  • Anonym (--)
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 10:55:49 följande:

Ska ? Så alla 8 åringar är lika ?

Vissa barn har problematik med olika saker i olika åldrar .

Alla barn är inte lika .

Ska pappan ta ledig från jobbet varannan vecka för detta ?

Nej alla är inte lika, därav min kommentaren att barnets föräldrar ska ansvars för att hen får den hjälp hen behöver.

SJÄLVKLART får pappan ta ledigt från jobbet om barnet har speciella behov och föräldrarna inte ordnar hjälp åt hen. Hur har du tänkt att han skulle löst problemet om han inte haft TS?
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!