• Anonym (?)

Behöver tid UTAN hans barn!

Viskar lite tyst nu, eftersom jag vet att alla med lite för mycket ego kommer hoppa på mig med högafflar och baseballträn nu... Men...

Skaffar man sig en ny sambo med barn sedan tidigare så ska du vara lika mycket mamma för barnen som den riktiga mamman är. Är själv skilsmässobarn, där varken min biologiska ELLER min "plastpappa" brydde sig om mig. Fick förödande konsekvenser långt upp i vuxen ålder, kan jag lova. Jobbar fortfarande på att bli av med mina problem relaterat till att ingen tog mig till sig.

Barn plockar snabbt upp om du inte uppskattar deras närvaro. Det gör riktigt ont. Kan du inte hantera barn så ska du inte skaffa dig en man med barn. Jag håller således inte med folk som menar att du borde kunna kräva ensamtid just här. Barn, djur osv är ansvar, kan man inte ta det, eller vill kunna leva ett fritt liv, så innebär det att man inte kan ha barn, djur eller annat. Man kan inte ställa undan barn som en liten hobby åt sidan, man är huvudansvarig.

• Anonym (?)
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-02 23:11:16 följande:

Kan bara säga en sak . Stackars barn . En galen mamma som inte vill ha dom , en bonusmamma som vägrar ta ansvar för dom när det inte är deras veckor , men tur dom har en pappa som visar att han älskar dom o verkligen vill ha dom .
    Det bästa är nog att dom bor hos pappa på heltid .

Helt rätt, hann inte se ditt meddelande innan jag började skriva mitt egna ovan, men håller helt med dig. Skrämmande med så mycket folk som inte tycker om sina barn/bonusar. Blir sorgsen av det.
  • Anonym (?)
    Ess skrev 2016-07-02 23:08:09 följande:
    Accepterade du bara att han avbokat resan?
    Jag hade blivit helt vansinnig, bråket med mamman hade varit en fis i rymden jämfört med bråket han fått ta med mig efter att ha avbokat min resa.
    Jag hade dessutom upplyst honom om att den sista veckan jag skulle varit barnvakt kan han bara glömma, för vad mig anbelangar så kan han ta sina ungar och köra upp dem där solen inte lyser.
    Har du barn så bör soc ge dig ett besök. Läs det sista du skrev och tänk över vad fan det är du skriver. Hur fan kan du tycka som du gör om barnen?
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!